سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

تبدیل 688 هکتار از اراضی دیم مشگین شهر به آبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با بهره برداری از فاز اول و دوم طرح پایاب سد احمد بیگلو 688 هکتار از اراضی دیم مشگین شهر به آبی تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جلسه بررسی روند عملیات اجرایی فاز نخست طرح پایاب سد احمد بیگلو افزود: با اینکه تنها 2 هفته از آغاز عملیات اجرایی فاز اول طرح پایاب این سد گذشته اما فاز دوم آن نیز بزودی با تعیین پیمانکار آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: پس از کلنگ زنی این طرح در حداقل زمان ممکن شاهد تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی هستیم و انتظار می رود با سرعتی که در اجرای این طرح است فاز اول در زمان کوتاهی به بهره برداری رسیده و 688 هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل شود.

سروی اظهار کرد: با اجرای فاز دوم این طرح یک هزار و 347 هکتار از زمین های منطقه به آبی تبدیل می شود و طبق طراحی‌ های به عمل آمده 40 درصد آن به احداث و توسعه باغ ها و 60 درصد مابقی نیز برای زراعت اختصاص داده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اعتبار این طرح از محل اعتبار آبهای مرزی صندوق توسعه ملی و با عنایات ویژه مقام معظم رهبری و همت دولت تدبیر و امید اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام/ع

تبدیل اراضی دیم به آبی


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.