سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

برخورد با عاملان سوزاندن پسماندهای کشاورزی

با عاملان سوزاندن پسماند کشاورزی و کاه و کلش در گیلان برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ابراهیم غلامی رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: برای مدیریت و جلوگیری از سوزاندن پسماندهای کشاورزی کارگروه ویژه ای با حضور فرماندار، روسای حوزه قضایی آستانه و کیاشهر، بخشداران مرکزی و کیاشهر، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و روسای ادارات محیط زیست. جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان و منابع طبیعی در فرمانداری آستانه اشرفیه برگزار شد.


وی افزود: اعضای این کارگروه درباره مدیریت پسماندهای کشاورزی و کاه و کلش و نحوه مقابله با معضل سوزاندن آنها از طریق آموزش کشاورزان و اطلاع رسانی با بهره گیری از پتانسیل مراکز ترویج کشاورزی و خانه های بهداشت روستایی و دهیاری ها تبادل نظر و هم اندیشی کردند.


رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: سوزاندن بقای کشاورزی در اطراف شهرها در فصل برداشت محصول باعث آلودگی شدید هوا می شود که در سالیان گذشته مشکلات زیادی را برای سلامت اهالی و شهروندان به وجود آورده است.


ابراهیم غلامی افزود: در این نشست مقرر شد که آموزش کشاورزان و اطلاع رسانی آنان به بهره گیری از پتانسیل دهیاری ها و همکاری مراکز ترویج کشاورزی و خانه های بهداشت روستایی مد نظر قرار گیرد همچنین جهاد کشاورزی شهرستان برای ذخیره کاه و کلش انباری را در اختیار تعاونی دهیاران قرار دهد و نیز ادارات حفاظت محیط زیست، جهادکشاورزی، منابع طبیعی و مدیریت بهداشت و درمان و نیروی انتظامی با هماهنگی لازم و تشکیل تیم گشت و کنترل، در طول فصل برداشت برنج برای برخورد با تخلفات احتمالی اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی تصریح کرد: مسوولیت حقوقی وقوع تخلفات آتش زدن ضایعات کشورزی و کاه و کلش در روستاها بر عهده شخص دهیار روستا خواهد بود.

 

انتهای پیام/م.ع

ممنوعیت سوزاندن کاه و کلش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.