سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

زیاده روی ایلامی ها در مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: مردم باید درست مصرف کردن انرژی برق را مدیریت کنند تا با قطعی برق مواجه نشویم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،هادی شیرخانی بیان کرد: امسال گرمای بی سابقه هوا در کشور باعث شده تا مصرف وسایل گرمایشی و در نتیجه برق افزایش یابد بنابراین رکورد های بی سابقه ای برای پیک بار مصرف در کشور و حتی استان به ثبت رسیده است.


وی از افزایش مصرف برق در استان خبر داد و اضافه کرد: بیشترین میزان مصرف برق روزانه استان در روزهای اوج مصرفی تابستان به طور معمول تا 300 مگاوات بوده که این شاخص در روزهای گذشته از 362 مگاوات در استان نیز فراتر رفته است.


شیرخانی اظهارکرد: هم اکنون مصرف برق استان در حال سبقت گرفتن از تولید است که در این خصوص اگر مردم صرفی جویی نکنند و این روال ادامه پیدا کند، قطعی برق محتمل است.


شیرخانی تاکید کرد: ساعت اوج مصرف برق 12 تا 16 و از غروب آفتاب تا 11 شب است که مدیریت مصرف آن به ویژه در ساعت های اوج نقش مهمی در پیشگیری از خاموشی دارد.


وی به راهکارهای کاهش مصرف برق اشاره کرد و ادامه داد: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از دور کند در کولرهای آبی، تنظیم دمای کولر بین 23 تا 25 درجه سانتی ‌گراد، هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جارو برقی به ‌طور همزمان بویژه در ساعت های اوج بار استفاده نشود.


معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز روز گذشته(جمعه)اعلام کرد که با توجه به اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از هفته جاری یک موج گرمای هماهنگ وارد کشور می‌ شود لذا در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف شاهد قطعی برق در استان‌های تهران، ایلام، خوزستان، مازندران و کرمانشاه خواهیم بود.


بیش از 200 هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع نیروی برق ایلام بهره مند هستند.


انتهای پیام/ د

 

پیشگیری در ساعات اوج مصرف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.