سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلد کاپ ۲۰۱۷؛

آمریکا برای ششمین بار قهرمان کونکاکاف شد

تیم ملی فوتبال آمریکا با پیروزی بر جاماییکا در فینال رقابت های گلد کاپ،برای ششمین بار فاتح این مسابقات شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،دیدار فینال مسابقات گلد کاپ2017 ،رقابت های  قهرمانی جام ملت‌های منطقه کونکاکاف (آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب)، امروز (پنجشنبه) بین تیم‌های ملی فوتبال جاماییکا و ایالات متحده  آمریکا برگزار شد که در نهایت ایالات متحده موفق شد با گل دیر هنگام جردن موریس با نتیجه ۲-۱ به پیروزی برسد و برای ششمین بار فاتح این رقابت‌ها شود.

ابتدا جوزی آلتیدور با ضربه آزاد زیبایی در دقیقه ۴۵ آمریکایی‌ها را با یک گل پیش انداخت، اما پنج دقیقه پس از شروع نیمه دوم روی اشتباه موریس، واتسون گل تساوی بخش جاماییکا را به ثمر رساند.


با وجود این که ۷۳ درصد مالکیت توپ میدان از آن آمریکا بود، بازی تا دقایق پایانی با تساوی یک بر یک ادامه داشت که جردن موریس در دقیقه ۸۸ گل برتری و قهرمانی آمریکا را وارد دروازه حریف کرد.


این چهاردهمین بازی بدون شکست شاگردان بروس آرنا بود که ششمین قهرمانی آمریکا در کونکاکاف را برای این کشور رقم زد.


رقابت های گلد کاپ هر دو سال یک بار برگزار می شود و مکزیک پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها است و تا کنون ۷ بار فاتح این جام شده است.


بجز این دو کشور، کانادا دیگر تیمی است که توانسته قهرمان گلد کاپ شود.


در پایان رقابت‌های گلدکاپ ۲۰۱۷، مایکل لدلی از آمریکا به عنوان بهترین بازیکن رقابت‌ها شناخته شد و توپ طلا را کسب کرد، این در حالی است که او از ۶ بازی آمریکا فقط در ۳ بازی به میدان رفت.


نکته دیگر این که جاماییکا با این شکست برای دومین دوره پیاپی در فینال ناکام می‌ماند، این تیم سال ۲۰۱۵ نیز مقابل مکزیک تن به شکست داد.
انتهای پیام/

 

آمریکا باز هم فاتح گلد کاپ شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.