سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم سالروز عملیات مرصاد در اراک؛

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه:فتنه خط قرمز نظام به‌شمار می‌رود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشوردر اراک گفت: فتنه خط قرمز نظام است و گناه فتنه گران نابخشودنی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور در مراسم بزرگداشت روز نماز جمعه و سالروز عملیات مرصاد و بمباران شهر اراک گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: فتنه خط قرمز این نظام به‌شمار می‌رود و فتنه‌گران با فتنه ۸۸ به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند و این گناهی نابخشودنی است.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی با بیان اینکه نظام اسلامی اصولی دارد که هیچگونه تسامح و تساهلی در قبال این اصول پذیرفتنی نیست و ائمه جمعه وظیفه دفاع از این اصول انقلاب را برعهده دارند افزود: یکی از این اصول برخورد قاطع با فتنه و فتنه‌گران است.

وی با اشاره به هجمه برخی جریانات به ارکان مهم و اصلی نظام اضافه کرد: جریان و باندی مهمترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار داده است.

دشمن به دنبال گرفتن روحیه شهادت طلبی و انقلابی از ماست

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه باید به هربهانه‌ای نام و یاد شهدا را گرامی بداریم ادامه داد: دشمن به دنبال گرفتن روحیه شهادت طلبی و انقلابی ماست و به شدت از این تفکر وحشت دارد و ائمه جمعه مروج فرهنگ شهادت و ایثارگری هستند و باید در نماز جمعه‌ها این فرهنگ را ترویج دهند.

وی حضور در نماز جمعه را نمایش حضور مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام و انقلاب دانست و تصریح کرد: یکی از اصول مهم انقلاب استکبارستیزی است و این از مواضع مهم اصلی نظام و برگرفته از قرآن و روایات است و باید جایگاه نمازجمعه مرکزی برای تشریح مواضع استکبارستیزانه باشد.

حجت الاسلام تقوی برضرورت مقابله با اشرافی‌گری و حمایت از مظلومان تاکید کرد و بیان کرد: اشرافی‌گری مثل موریانه نظام را از داخل می‌خورد و نابود می‌کندو طبق آیات قرآنی، حمایت از مطلومان و محرومان در داخل و خارج کشور از اصول انقلاب به شمار می‌رود و دفاع از فلسطین، قدس، سوریه، لبنان، یمن و عراق هم دفاع از مظلوم است و هم امنیت کشور را تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: قطعا اگر امروز مدافعان مظلوم حرم در خارج مرز‌ها نمی‌جنگیدند باید در شهر‌های خود با دشمنان می‌جنگیدیم و مقابله می‌کردیم و این درحالیست که مدافعان حرم مظلومانه و مقتدرانه در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه نظام تصمیم گرفت که حاجیان به حج اعزام شوند به موج تخریب‌ها اشاره کرد وافزود: چگونه است که با سفر‌های خارجی میلیون‌ها نفر به تایلند و ترکیه و دیگر کشور‌ها ارز خارج نمی‌شود و تنها به حج و ۸۰ هزار مسلمانی که برای ادای وظیفه دینی به خانه خدا می‌روند ارز از کشورخارج می‌شود.

وی افزود: امروز جبهه‌ای شکل گرفته که اتاق فکری دارد، برنامه ریزی کرده تا نهاد‌ها و افراد انقلابی را بزند، ولی ائمه جمعه محکم با اقتدار در برابر این موج ایستاده و دربرابر تهاجم فرهنگی دشمن ذره‌ای عقب نشینی نمی‌کند.

انتهای پیام/ ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.