سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعانی مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سفرهای اردوغان به عربستان با هدف بهره‌گیری از دلارهای نفتی صورت می‌گیرد

کارشناس مسائل منطقه گفت: سفر اردوغان به عربستان بیشتر جنبه امتیازگیری و استفاده از منابع مالی سعودی دارد.

حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عربستان اظهار داشت: سیاست خارجی ترکیه سالهاست به‌دلیل منافع اقتصادی مبتنی بر میانجی‌گیری بین کشورهای عربی بوده است. چرا که به لحاظ مبانی ایدئولوژی همگرایی بین ترکیه اخوانی و عربستان  وهابی مشاهده نشده است.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد پس از شکست‌های پی‌درپی گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه که آنکارا هم عمدتا حمایت‌هایی از آنان داشته است و همچنین بحث انتقال نیروهای نظامی ترکیه به قطر در آستانه مداخلات نظامی عربستان در این کشور سفر وی به ریاض بیشتر جنبه امتیازگیری و استفاده از منابع مالی و دلارهای نفتی سعودی‌ها را دارد. 

وی با بیان اینکه اگر این خواسته‌ها انجام شود ممکن است ترکیه از مواضع خود در قطر عقب نشینی کند یا در سوریه و عراق همراستا با سیاست‌های عربستان وارد اقدامات نظامی بیشتری شود، خاطرنشان کرد:  به هر حال باید منتظر ماند و دید اردوغان و تیم او در این سفر تا چه حدی می‌توانند منابع مالی عربستان را بدست آورند و چه اندازه در راستای سیاستهای امریکا در حاشیه جنوبی خلیج فارس عمل کنند.

انتهای پیام/

اردوغان به دنبال دلارهای نفتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
شخصی که دردوراهی گیرکرده اگربین حق وباطل گیرکنددرآخریکی راانتخاب می کنه ومعلوم میشه واقعاکدوم طرفیه ومنافق بوده تاحالا یاحق طلب!