کارشناس مسائل منطقه گفت: عربستان پایگاه سیاست‌های استعماری و نظامی آمریکاست و این مسأله منافع کشورهای خلیج فارس را به خطر انداخته است.

کنعانی مقدمحسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه عربستان و همپیمانانش با طرح پیش‌شرط برای قطر مشخصا استقلال، تمامیت ارضی این کشور را هدف قرار دادند، اظهارداشت: اگر دوحه به این خواسته‌ها پاسخ مثبت دهد، دیگر کشوری به نام قطر در جغرافیای سیاسی وجود نخواهد داشت و عملا مستعمره عربستان خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم قطر قطعا نمی‌خواهند تحت سیطره عربستان و سیاست‌هایش قرار بگیرند، افزود: قطر امتیازتی دارد که سعودی‌ها فاقد آن هستند، برای نمونه قطر یکی از کشورهای ثروتنمد جهان است که بالاترین سرانه تولید ناخالص ملی را دارد. 

وی ادامه داد: علاوه بر این قطر در موقعیت جغرافیایی_ سیاسی بسیار خوبی در خلیج فارس قرار دارد که دارای منابع گاز، نفت و امکانات تجاری بسیار وسیعی در دنیاست و سرمایه‌گذری‌های زیادی را انجام داده و دارای نفوذ در منطقه است.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه سعودی‌ها مشکلاتی در بحث تروریسم و گروههای افراطی وهابیت دارند که قطر‌ها ندارند، تاکید کرد: دوحه حاضر نیست منافع خود را از دست دهد.

کاشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه دوحه نمی‌خواهد روابطش با تهران را از دست دهد. چرا که می‌داند مناسبات در منطقه خلیج فارس بدون حضور ایران معنا و مفهمومی ندارد،‌ عنوان کرد: عربستان عملا پایگاهی برای سیاستهای استعماری و نظامی آمریکا است که این موضوع منافع کشورهای عربی در خلیج فارس را به خطر انداخته است، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شد قطر غیر از موافقت با چند شرط مشروط، به خواسته‌های عربستان و همپیمانانش دست رد زند.

انتهای پیام/

دوحه حاضر نیست منافع خود را در قبال خواسته‌های عربستان از دست بدهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار