سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

سرمایه در گردش چالش واحد های صنعتی هرمزگان

بی شک چرخیدن چرخ واحدهای صنعتی هرمزگان نقش مهمی در پویایی و رونق اقتصاد و تولید دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،فعالیت واحدهای صنعتی زمینه اشتغال بسیاری از مردم به ویژه جوانان را فراهم می کند اما متاسفانه مشکلات اقتصادی به سنگی بزرگی برای فعالیت این واحدها درآمده تا جایی که نفس برخی از واحدهای صنعتی هرمزگان را با ایجاد وضعیت نیمه فعال یا غیر فعال برای آن ها بریده است.

این روزها از سر گیری فعالیت واحدهای صنعتی به چالشی بزرگ برای مسئولان و صاحبان واحدهای صنعتی هرمزگان تبدیل شده است.

شرکت تولید نوشابه و آب آشامیدنی واقع در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس  یکی ازواحدهای غیر فعال است.

آقای امیر پورسیدی مدیر عامل این شرکت گفت: به دلیل مشکل نقدینگی و بدهی 5 سال است که کارخانه به صورت غیرفعال درآمده است.

وی می گوید:از مجموع وام یک میلیارد و 600 میلیون تومانی دریافتی از بانک 800 میلیون تومان باز پرداخت شده ولی متاسفانه مابقی بدهی به دلیل عدم امکان پازپرداخت و تعویق  در پرداخت با محاسبه سود های بانکی اکنون  به 7 میلیارد تومان رسیده و بانک اعلام به اقدام تملک ملک کرده است.

مدیر عامل شرکت تولید نوشابه و آب آشامیدنی در ادامه افزود: در صورت کمک به کارخانه در زمینه سرمایه در گردش امکان اشتغال 350 نفر از افراد جویای کار در کارخانه فراهم می شود .

معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی هرمزگان هم با اشاره به غیر فعال بودن 700 واحد صنعتی از مجموع 403 واحد در استان گفت: حدود 65 درصد مشکل شرکت های صنعتی نقدینگی و حدود30 درصد هم تامین مواد اولیه، نبود بازار مصرف مناسب و ضعف شرکت ها برای نفوذ به بازار است.

امیر امیری زاده افزود: پارسال به 30 واحد صنعتی و تولیدی شرکت شهرک های صنعتی 42 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت و زمینه اشتغال 500 نفر فراهم شده است.

وی در خصوص اقدامات در نظر گرفته شده برای رفع مشکل واحدهای صنعتی هرمزگان می گوید: امسال در صورت حداقل کمک به 20 واحد غیرفعال، این واحدها به چرخه تولید باز می گردند.

معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی هرمزگان گفت: با بازگشت این تعداد واحد به چرخه تولید حدود هزار شغل جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی استان فراهم می شود.

صدور ضمانت نامه سرمایه گذاری گامی موثر در رونق تولید

غلامپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان هم گفت: با برداشته شدن شرط بدهی قبلی و چک برگشتی زمینه در یافت تسهیلات برای واحدها بسیار راحت می شود.

غلامپور صدور ضمانت نامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک را یکی دیگر از راهکارها عنوان کرده و افزود: این ضمانت نامه ها جایگزین وثیقه هایی می شود که بانک ها برای پرداخت تسهیلات از صنعتگران دریافت می کنند.

وی تعداد افراد شاغل در واحد های صنعتی را 40 هزار نفر عنوان کرده و می گوید: در صورت رفع موانع تولید و فعال سازی واحدهای غیر فعال هرمزگان برای هزار و 500 نفر دیگر هم اشتغالزایی می شود.

شهرک های صنعتی با هدف حمایت ازتولید بنا شده ولی با توجه به مشکلات موجود بر سر راه فعالیت آن ها پرداخت تسهیلات با سود کم و زمان بازپرداخت مناسب، جذب سرمایه گذار، کمک های حمایتی در زمینه بازاریابی مناسب ، آموزش، شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی می تواند از جمله قدم هایی رو به جلو برای از سر راه برداشتن مشکلات واحدهای تولیدصنعتی و تولیدی و کمک به اقتصاد کشور باشد.

انتهای پیام/ز

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.