معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از اختصاص 400میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت به بهره برداران بخش های مختلف به سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،عادل شهرزاد معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: این منابع از محل منابع مختلف بانکی و صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
 
وی گفت: تاکنون 300میلیارد تومان برای 846 طرح به صندوق توسعه ملی معرفی شده و اختصاص130 میلیارد تومان آن قطعی شده که 17میلیارد تومان از این مبلغ نیز به بهره برداران پرداخت شده است.
 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال وغیرفعال گفت:از 54واحد شناسایی شده 20 واحد آن به چرخه تولید بازگشته، 34واحد در حال پیگیری است و تا شهریورماه امسال وارد عرصه تولید شوند.
 
شهرزاد  افزود:برای فعال شدن 20 واحد 670 میلیارد ریال سرمایه گذاری و 240 شغل پایدار تثبیت شد.
 
 
وی گفت:برای تامین نقدینگی از محل طرح رونق تولید نیز 582طرح برای دریافت 220 میلیارد تومان تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند که 490 طرح آن موفق به جذب 82میلیارد تومان از این منابع شده اند.
 
وی افزود:در این طرح با افزایش 75هزارتن محصول ، برای 900 نفر نیز شغل ایجاد شده است.
 
شهرزاد با اشاره به بخشودگی سود و جریمه تسهیلات کشاورزان افزود: این بخشودگی شامل وامهای زیر 100 میلیون تومان می شود که تعیین تکلیف وامها از 10 میلیون تومان آغاز شده و تا زیر 100 میلیون تومان ادامه می یابد.
 
اکنون 84 واحد تولیدی در استان نیازمند تسهیلات است.
 
بیش از صد واحد صنعتی کشاورزی در استان وجود دارد .
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.