سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

آلوده شدن جنگل های بلوط خلخال به آفت بید دم قهوه ای

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از وجود آفت بید دم قهوه ای در جنگل های بلوط روستاهای اندبیل، خانقاه سادات،مجره وخوجین از توابع بخش مرکزی شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: برابر بازدید میدانی از جنگل های بلوط روستاهای اندبیل، خانقاه سادات، مجره و خوجین بخش مرکزی شهرستان خلخال با همکاری کارشناس اداره منابع طبیعی شهرستان خلخال، مشخص شد این جنگل ها بدلیل تخریب های زیستگاهی و تغییرات اقلیمی به آفت بید دم قهوه ای مبتلا شده اند و با توجه به فعالیت برگ خواری این آفت، باعث تضعیف برخی از درختان بلوط شده که می تواند موجب نابودی درختان مذکور گردد.

وی افزود: با توجه به اینکه آفت بید دم قهوه ای در کشور تحت کنترل بوده از متولیان جنگل و مرتع شهرستان خلخال درخواست می شود به کنترل این آفت در منطقه بپردازند.

خداپرست با اشاره به اینکه با هدف حفاظت از تنوع زیستی، سازمان حفاظت محیط زیست مخالف هر گونه مبارزه شیمیایی است افزود: این حشره بیش از 10 گونه کنترلگر طبیعی دارد که کارشناسان دستگاه های متولی می توانند نسبت به تهیه و معرفی آن جهت مبارزه بیولوژیکی با این آفت اقدام کنند.

وی گفت: یکی از بهترین روش های کنترل مکانیکی این حشره، جمع آوری توده های تار ابریشم شکلی است که لاروها برای زمستان گذرانی می توانند و با این روش جمعیت بید دم قهوه ای بطور محسوس کاهش پیدا می کند.

 

انتهای پیام/ح

وجود آفت بید دم قهوه ای در جنگل های بلوط خلخال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.