سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوی ویژه خبری عنوان شد؛

پورابراهیمی:خبرهایی داریم از اینکه قرار است ضعیف ترین افراد در کابینه فعلی ابقا شوند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قرار است یک سری از افراد که عملکرد نسبی داشتند بروند و افرادی که ضعیف تر از افراد قبلی بودند جایگزین شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  « تیم اقتصادی دولت آینده و اولویت های آن» موضوع گفتگوی ویژه خبری دیشب (شنبه 31 تیر) شبکه دو سیما بود که محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، حجت الله عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) و فرشاد فاطمی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف به تبیین آن پرداختند.

در ابتدای این بحث فاطمی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در ارزیابی خود نسبت به اینکه آیا تیم اقتصادی دولت یازدهم تیمی منسجم و هماهنگ بوده است یا خیر اظهار داشت: بر مبنای خروجی های اقتصادی، دولت یازدهم می تواند بگوید خروجی بهتری نسبت به آن چه که تحویل گرفته بود تحویل داده است اما از لحاظ آرزوهایی که می خواستیم محقق شود به نظر می رسد پتانسیل های بهتری وجود داشت که می توانست از آن ها استفاده شود.

وی افزود: امیدوارم دولت و مجموعه مشاورین به ارزیابی دقیقی رسیده باشند که ناهماهنگی ها کجا بوده و تلاش شود که مرتفع گردد.

عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) نیز در همین رابطه گفت: دو آسیب جدی در تیم اقتصادی دولت یازدهم داشتیم که یک بحث، بحث ناهماهنگی و دیگری بحث انحراف از برنامه هایی است که می بایست در کشور به درستی اجرا می شد.

وی یادآور شد: به طور مثال پس از آن که سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد ستادی در همین رابطه در دولت تشکیل شد که بسیاری از برنامه ها و رفتارها در این ستاد در تضاد با سیاست های اقتصاد مقاومتی بود؛ به طور مثال یکی از اعضای اصلی تیم اقتصادی دولت این سیاست ها را یک برنامه در کنار دیگر برنامه ها می داند و دیگری معتقد است اقتصاد مقاومتی ، حاکم بر کل برنامه ها است یا در بحث قراردادهای نفتی یک کارشناس اقتصاد مقاومتی در ایران نمی تواند بگوید که قراردادهای IPC با اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد و یا ما در سال ۹۲ معضلی به اسم مسائل بانکی و موسسات اعتباری داریم که در سال ۹۶ به بحران تبدیل می شود.

 

این استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) افزود: این تیم ناهماهنگ خیلی جا ها طرز فکرشان با آن چه که باید در اقتصاد ایران باشد منافات دارد و در مجموع این تیم نتوانسته سیاست های رئیس‌جمهور را عملیاتی کند.

فاطمی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف نیز با اشاره به رشد ۷ تا ۱۲ درصدی اقتصاد در سال ۹۵ گفت: علاوه بر این امر در سه سال گذشته سالی ۶۰۰ و خرده ای شغل ایجاد شده که این مسایل را از شاخص های موفقیت تیم اقتصادی دولت یازدهم میدانم.

شاهد عدم هماهنگی و انسجام در تیم اقتصادی دولت یازدهم بودیم

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز یادآور شد: یکی از مسائلی که در ۴ سال گذشته و در جلسات متعدد به تیم اقتصادی دولت متذکر می شدیم این بود که شاهد عدم انسجام و هماهنگی در این تیم بودیم که این موضوع باید در دوره دوم دولت آقای روحانی مدیریت شود.

وی افزود: به طور مثال در خصوص سیاست های حوزه واردات وزیر اقتصاد اعتقاد به نظام تعرفه دارد در حالی که وزیر صنعت اعتقادی متفاوت دارد و ممنوعیت کالا را مطرح می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در طول ۴ سال گذشته شاهد برخی اختلاف نظرهای جدی بودیم که شرایط خاصی به وجود آورد درحالی که باید از تیم اقتصادی دولت یک صدای واحد به گوش برسد.

سید فرشاد فاطمی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار بودجه و ساماندهی بدهی دولت و ایجاد اشتغال سه پروژه بزرگ دولت است که باید به آنها توجه ویژه کند گفت: اعضای تیم اقتصادی دولت مدیر پروژه خواهند بود، لذا اصلاح و ساماندهی بدهی دولت یک سرش به اصلاح نظام بانکی برمی گردد بنابراین دولت نباید بر سر این سه پروژه بزرگ چشمانش را ببندد.


وی با اشاره به مسئله بحران آب و مدیریت در این حوزه افزود: اصلاح نظام بازنشستگی ، هدفمندی یارانه ها ، اصلاح نظام چند نرخی ارز و تبدیل به تک نرخی شدن ، ایجاد اشتغال و اصلاح انرژی باید در کنار سه پروژه بزرگ دیگر مد نظر قرار گرفته شود لذا عملا مدیران دولت مدیران این پروژه های اساسی و اصلی خواهند بود.

محورایجاد اشتغال بهبود فضای کسب و کار و توسعه سرمایه گذاری خارجی است

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: در گفتمان امروز دنیا دولت متصدی نیست و ایجاد اشتغال برای ما درآمد به وجود می آورد اما وضعیت اشتغال و معیشت مردم به صورت همزمان خوب نیست لذا باید به این مهم توجه کرد که محور ایجاد اشتغال بهبود فضای کسب و کار و توسعه سرمایه گذاری خارجی است.

باید تیم اقتصادی داشت که بر مبنای آن کیفیت سیاستگذاری ارتقاء یابد

فاطمی با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری خارجی دربعد بین الملل برای ما برد سیاسی در بر خواهد داشت ادامه داد: باید تیم اقتصادی داشت که بر مبنای آن کیفیت سیاستگذاری ارتقاء پیدا کند، این تیم باید بر مبنای انسجام فکری کنار هم کار کنند و لذا تیم اقتصادی دولت باید بین نخبگان وفاق ملی ایجاد کند .

وی با اشاره به اینکه متاسفانه به جای دادن برنامه از تیم اقتصادی شاهد دادن اسامی افرادهستیم بیان کرد: رئیس جمهور اگر می خواهد میراثی برای خود در این چهار سال باقی بگذارد اول باید ببیند کدام افراد می توانند مدیر اصلاح نظام بانکی ، مدیر ایجاد اشتغال و مدیر ساماندهی بدهی دولت باشند وروسای این سه پروژه بزرگ مدیران وزارت اقتصاد ، بانک مرکزی و سازمان برنامه خواهند بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه باید با قاچاق و واردات بی رویه مقابله کرد اظهار داشت: سیاست توسعه واردات در 40 -50 سال گذشته تداوم یافته است و لذا نتوانستیم برای کشور رشد و شغل ایجاد کنیم به طوری که حجم زیادی از بیکاران را در کشور داریم.

اولین اولویت دولت دوازدهم باید اصلاح نظام بانکی باشد

پور ابراهیمی در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه اولین اولویت دولت دوازدهم باید اصلاح نظام بانکی باشد اظهار داشت: موضوع ساماندهی موسسات مالی غیر مجاز به شدت شرایط خاصی را ایجاد کرده ، اصلاح قوانین و مقررات مانند قانون پولی و بانکی که مربوط به 50 سال پیش است باید از سوی دولت مورد توجه قرا ربگیرد لذا دولت باید در این حوزه توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به بحث جلوگیری از واردات و قاچاق کالا گفت: در این حوزه شرایط خاص است از 25 میلیارد دلار در سال 92 به 12 میلیارد دلار در سال 95 رسیده است و این 13 میلیارد دلار عددش در تراز بازرگانی ، احیای واحدهای تولیدی داخلی و منابع و مصارف ارزی مشخص نیست لذا اگر می گویم واردات کاهش یافته باید اثر آن را در تولید و ایجاد اشتغال ببینیم.

دولت دوازدهم باید تمام هم و غم خود را برای بخش اقتصادی بگذارد/ نگرانی مجلس در حوزه انتخاب افراد اقتصادی جدی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه دولت 12 باید تمام هم و غم خود را برای بخش اقتصادی بگذارد و نقاط ضعف چهار سال گذشته خود را برطرف کند افزود: خبرهایی داریم از اینکه قرار است ضعیف ترین افراد در کابینه فعلی ابقا شوند، یک سری افراد هم که عملکرد نسبی داشتند بروند و افرادی که ضعیف تر از افراد قبلی بودند جایگزین شوند لذا نگرانی مجلس در حوزه انتخاب افراد اقتصادی جدی است.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات امروز به تعهدات دولت راجع به قوانین باز می گردد گفت: دولت باید ابتدا به قوانین پایبند باشدلذا تعهد مدیر یا وزیر اگر نباشد از نظر مجلس قابل قبول نیست.

حجت الله عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به اینکه بند 12 سیاست اقتصاد مقاومتی که مربوط به دیپلماسی اقتصادی است اشتباه فهمیده شده گفت: ما به دنبال 5-6 کشور قدرتمند هستیم که هرگز از ما کالا خریداری نخواهند کرد لذا کشورها ی اروپای غربی و آمریکا از ما کالا نخواهند خرید و باید به فکر کشورها ی منطقه باشیم که متاسفانه آنها را رها کرده ایم.

وی با اشاره به تاکیدات بی اندازه بر روی سرمایه گذاری خارجی اظهار داشت: سرمایه گذاری خارجی خوب است اما نه اینکه 70-80 درصد از توان دیپلماسی خارجی را بر روی آن بگذاریم ، اگر توان خود را بر اصلاح نظام بانکی وتوان فنی مهندسی می گذاشتیم الان شاید بحران بیکاری نبودیم شاید در حد معضل بود.

این استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق با بیان اینکه روحانی در دولت 11 از میان طرفدارانش بهترین ها را انتخاب نکرد افزود: الان صحبت از این است که برنامه ها را چه کسانی اجرا خواهند کرد، در حوزه صنعت ، معدن و تجارت سیاست ها نتوانستیم اجرا کنیم .

نظام برنامه ریزی و سیاست گذاری کلان کشور نیاز به اصلاح ساختار اساسی دارد

عبدالملکی با بیان اینکه باید اصلاحات جدی داشته باشیم اظهار داشت: وزارت نفت اصلا عملکرد خوبی نداشت وزارت نیرو و جهاد عملکرد نسبی داشتند، در بعد نظام پولی و بانکی مهمترین مشکل این است که بزرگانی که در راس هستند از تخصص لازم برای جمع کردن سیستم پولی برخوردار نیستند، نظام برنامه ریزی و سیاست گذاری کلان کشور نیاز به اصلاح ساختار اساسی دارد به طوری که دستگاه برنامه ریزی روحانی نتوانست برنامه ارائه دهد و به خوبی عمل نکرد.

دولت یازدهم به توانمندی های داخلی اعتقادی نداشت

وی با بیان اینکه مقامات اقتصادی دولت باید سعه صدر داشته باشند ادامه داد: یکی از مشکلات دولت یازدهم این بود که به توانمندی های داخلی اعتقاد نداشتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
یه فکری هم به حال خراب این آموزش و پرورش فلک زده بکنید-
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
چهار سال بودند- چهار سال دیگه هم روش- همین آشه و همین کاسه
ناشناس
۰۴:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
برجام و تعطیلی فعالیتهای هسته ای و هوا و فضا و کارخانهای داخلی و ... سندی محکمی است بر ناتوانی امثال ظریف
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آقا اصلا میخوای آقای رئیسی و قالیباف و میرسلیم بیان دولت رو تحویل بگیرن خیال شما راحت بشه؟؟
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
من بخاطر ربیعی و ظریف و طیب نیا به روحانی رای دادم خواهشن هر سه باز وزیر شوند
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
فرهادی وزیر بهداشت و ستاری وزیر علوم و جهانگرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و خسروتاج وزیر صنعت و معدن و بازرگانی مناسب هستند.
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
فقط ظریف و رحمانی فضلی
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
وزیر ورزش باید یک ورزشکار مثل امیر رضا خادم یا داورزنی یا افراد آشنا به ورزش مثل مهرعلیزاده باشد
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
فتاح را وزیر نیرو کنید
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
فضای دانشگاهها از سیاست زدگی فاصله گرفته وزیر بعدی روند فعلی را ادامه دهد
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
وزیر نفت بعدی هوای پیمانکاران داخلی را اندازه پیمانکاران خارجی داشته باشد
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آخوندی وزیر مسکن هم هست اما همش دنبال خرید هواپیما و ریل و کشتی است.بهتره فقط وزیر راه و ترابری شود.اصلا علاقه ای به مسکن بخصوص مسکن مهر و مسکن استیجاری ندارد.
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
وزارت بازرگانی را از صنایع معادن و راه را از مسکن جدا کنید تا وضعیت بازرگانی و مسکن بهتر شود
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
مافیای ورزش همچنان سر جایش است و 4 سال دولت اعتدال تمام شد
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی را در دولت دوازدهم دوبرابر تورم سالانه بیشتر کنید این را از وزیر تعهد بگیرید
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
وزیر ورزش و جوانان هم عوض کنید هیچ کار تحول خواهانه ای انجام نداده که شایسته ماندن در دولت بعدی باشد
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ربیعی بهترین و دلسوزترین وزیر دولت یازدهم
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
چیت چیان 16 ؟؟ همین که برق خوزستان قطع شد و آب برخی مناطق نایاب شد نشانه عدم کنترل و مدیریت صحیح بر منابع آبی و برقی کشور است.
همراه
۱۹:۳۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
واعظی نه نظارتی بر اینترنت و فضای مجازی میکند نه اینترنت را ارزان میکند.
همه کارهای واعظی به نفع اپراتورها و درآمدزایی اپراتورها است.کلا وزیر مردم نیست وزیر شرکتهای مخابراتی و اپراتورها است
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
واعظی و نعمت زاده هر دو ضعیف بودن و 4 سال فقط شعار دادن
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
مرکز پژوهشها باید به نیابت مجلس به عملکرد وزیران نمره دهد تا مردم و نمایندگان در انتخاب وزیران دقت بیشتری کنند.
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
نمره را بر چه اساسی دادیه؟؟؟
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
وزیر زحمتکش و با شخصیت حجتی(جهاد کشاورزی) و ربیعی (کار)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
نوبخت و طیب نیا در مهار تورم عالی بودند
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
از نظرات مردم میشه فهمید نصف کابینه تقریبا مردم راضی هستند و نصف کابینه ضعیف بودن و باید تغییر کند
مردم ایران
۱۹:۰۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آقای ربیعی و فتاح را نگه دارید چون خیلی به فقرا محرومان معلولان عشایر روستاییان افراد تحت بهزیستی و کمیته امداد کمک میکنند.خدا دوتاشون را حفظ کند.دو انسان باتقوا و انسان دوست
بسیجی
۱۸:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
سردار دهقان عملکردش عالی بود بخصوص در توسعه موشکها و عملیات دیرالزور
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ادغام بانکها به کجا رسید نگذارید بیشتر از این سهام بانکها در بورس بسته بماند.وزیر اقتصاد و بانک مرکزی فکری اساسی کنند.منتظر تغییر وزیر نباشید اقدام جهادی کنید
کارشناس اقتصادی
۱۸:۵۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
فقط فکر عوض کردن وزیران نباشید کمی فکر عوض کردن تیم مشاوران وزیران هم باشید.بعضی وقتها وزیر عوض میشود اما سیاستها و جهت گیری تغییر نمیکند.مهم اصلاح روشهاست
کارشناس اقتصادی
۱۸:۵۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
فقط فکر عوض کردن وزیران نباشید کمی فکر عوض کردن تیم مشاوران وزیران هم باشید.بعضی وقتها وزیر عوض میشود اما سیاستها و جهت گیری تغییر نمیکند.مهم اصلاح روشهاست
جنوبی ها
۱۸:۵۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
وزیر نیرو باید کسی باشد که به فکر قبض برق و آب مردم باشد نه اینکه همش فکر افزایش قبض آب و برق باشد
نمره وزیران یازدهم
۱۸:۴۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
نمره عالی :

فرهادی 20
طیب نیا 20
حجتی 20
رحمانی فضلی 20
هاشمی 20
ظریف 20


نمره خوب:

دهقان 19
ربیعی 19
علوی 19
زنگنه 19
آخوندی 18

نمره متوسط:

چیت چیان 16
پورمحمدی 16
واعظی 15
آشتیانی 15

نمره ضعیف:

نعمت زاده 12
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ظریف بمانه همه را عوض کنید اما بدون ظریف هرگز
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
طیب نیا نمره اش 20 است
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آقای حجتی وزارت کشاورزی را به اوج خودش رسانده.همه جا تو جاده ها نگاه کنید کشاورزی خیلی رونق گرفته.همه چی به وفور یافت میشود.
فقط وزارت بازرگانی باید اصلاح شود.عامل گرانی ها و کم یابی برخی کالاها وزارت بازرگانی است
پیشنهاد
۱۸:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
رحمانی فضلی در وزارت کشور و فرهادی در وزارت علوم و علوی در وزارت اطلاعات بمانند بهتر است فضای جامعه و دانشگاهها آرام است و آرامتر هم می ماند و دولت به کار اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بهتر می تواند رسیدگی کند.
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آقای طیب نیا لطفا تکلیف سپرده گذاران موسسه آرمان را هر چه زودتر مشخص کنید
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
فتاح و ناظمی اردکانی و دانش جعفری با وجود اینکه در دولت احمدی نژاد وزیر بودن میتوانند با دولت روحانی هم کار کنند.
مرد با تجربه
۱۸:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
شرط وزارت را جوان گرایی نگذارید.برخی ممکن است سن بالایی داشته باشند اما کاردان تر باشند.تجربه مهمتر از جوان گرایی است
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
مرد اخلاق دولت فقط آقای ربیعی و حجتی
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
زنگنه با قرارداد توتال ماندنی شد
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
قاضی زاده هاشمی را عشق است.حتمن حمایتش کنید بماند و هزینه های بیمارستان را کم کند
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
قاضی زاده هاشمی را عشق است.حتمن حمایتش کنید بماند و هزینه های بیمارستان را کم کند
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
دنیا دکتر ظریف
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
بین وزیران وزارت اقتصاد و صنایع و تجارت باید هماهنگی باشد
بین وزیران وزارت کار و بهداشت باید هماهنگی باشد
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
برای وزارتخانه ها چه ضعیفها معرفی بشوند یا قوی ها وظیفه شما نمایندگان ما مردم این است که به هر فرد ضعیفی رای ندهید.مگر شما نماینده مردم هستید یا نماینده دولت.پس الکی به هر کسی رای ندهید.
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
طیب نیا را نگهدارید تا حساب این موسسات غیر مجاز بازار خراب کن را کف دستشون بذاره
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ربیعی قاضی زاده هاشمی رحمانی فضلی
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ظریف زنگنه رحمانی فضلی سردار دهقان ربیعی بمانند
دانشجو ارشد
۱۶:۲۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
دکتر فرهادی عملکردش حرف نداره بهش رای بالا بدید
کارشناس نفتی
۱۶:۲۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
انتقادات شما درسته این را خود وزارت نفت هم میداند.
قراردادهای نفتی جدید وزارت نفت اشکالات کمی دارد اما باید درک کنیم شرایط کشور در تحریم است و ما نمیتوانیم به همه خواسته هامون در قراردادها با بهترین شرایط برسیم.چون چاقو و قیچی دست خارجی است و اگر سخت بگیریم نمی آیند کار کنند و برعکس برای قطر و عراق کار میکنند و ضررش را از منابع مشترک میدهیم.برید ببینید قطر و عراق چطوری دارند منابع مشترک نفت و گاز ما را غارت میکنند.
کمی منصفانه وزارت نفت را ببینید.آقای زنگنه خودش آگاه به همه این موارد است و منافع کشور را در نظر گرفته است.
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
به تعهد و تخصص رای دهید.
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
پور ابراهیمی خودت بیا وزیر اقتصاد شو اقتصاد کشور را نجات بده
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
فرهادی وزیر بهداشت میشد بهتر بود چون رشته تخصصی اش بود اما در کل عملکرد 2 ساله اش خوب بود.وزارت علوم دست همین فرهادی باشه
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ظریف اوله
ربیعی دومه
حجتی سومه
قاضی زاده هاشمی چهارمه
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
طرح سلامت را ادامه بدید دکتر هاشمی را رای بدید
کشاورز
۱۶:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
بهترین وزیر مهندس حجتی وزیر کشاوری یک مرد عملگرا واقعی
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
هاشمی علوی رحمانی فضلی طیب نیا فعلا بلاتکلیف هستند که بمانند یا جایگزینی داشته باشند.چون کارشان با جاهای دیگری ارتباط دارد و باید هماهنگ باشند.
امید
۱۵:۵۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
باید وزیران جوانتر جای پیرمردها را بگیرند.آقای طیب نیا چون جوان است خیلی سرحال و قوی عمل میکنه اما برخی وزیران خیلی کند هستند
خبر مهم
۱۵:۵۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
طبق شنیده ها زنگنه طیب نیا آخوندی فرهادی حجتی دهقان و ظریف در دولت دوازدهم ماندنی هستند اما بقیه جاشون عوض میشه
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آخوندی مسکن مهر را رها کرده چسبیده به خرید هواپیمای ایرباس و بویینگ
خواهشن یکی فکر مسکن مهر باشه
نفتی
۱۵:۵۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آقای زنگنه انصافا خوب بوده و جوسازی های اخیر علیه ایشان بی انصافی است.آقای زنگنه در اوپک خوب عمل کرد و خیلی زود ظرف چند ماه بعد از برجام ما به تولید سابق نفت خودمان در اوپک رساند.مدیریت ایشان واقعا جهادی بوده البته انتقاداتی به برخی مدیران پایین دست نفت وارد است.
کارگر
۱۵:۵۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
وزیر رفاه را یادت رفت بنویسی هم با اخلاقه هم کاری هم طرفدار قشر مستضعف و فردی ساده زیست و بی حاشیه
درود بر دکتر ربیعی دوست داشتنی مدافع معلولان و مستضعفان
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
طیب نیا زنگنه ربیعی باید بمانند
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
نباید افراد حاشیه دار وارد دولت شوند.اما نیروهای جوان و اهل برنامه و عمل بیایند خوب است.البته از نیروهای خوب فعلی هم باید استفاده شود.
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
فرهادی عالیه
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ربیعی وزیر کار و رفاه هم خوبست
جوان
۱۵:۳۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
شماره 11 اسحاق جهانگیری یادت رفت

رحمانی فضلی انتخابات را خوب برگزار کرد
وزیر بهداشت طرح سلامت را خوب اجرا کرد
وزیر علوم همین که دانشگاه ها را از سیاست دور کرده و رشته های غیر مجاز دانشگاه آزاد را حذف کند خوب است.
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ظریف شماره 10 گذاشتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

منظورت اینه که ظریف کاپیتان تیم است؟؟؟؟
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
فرهادی و ظریف و زنگنه و هاشمی عالی
دانشجو اقتصاد
۱۵:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
دکتر طیب نیا وزیر فوق العاده خوبی است.ایشان بماند و بساط موسسات غیر مجاز بانکی را جمع کند و سیستم مالی کشور را از نفت به مالیات تغییر دهد فوق العاده خواهد بود.
کارمند وزارت راه
۱۵:۳۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آقای مهندس آخوندی در زمینه راه آهن و هواپیمایی و کشتیرانی و جاده سازی با وجود کمبود بودجه خوب بوده بی انصاف نباشید.
فقط تو حوزه مسکن ضعیف بوده که باید معاونت مسکن را تقویت کند البته علت دیگر رکود بازار مسکن به علت قیمت های حبابی است.

آقای حجتی و ظریف و زنگنه هم عالی بودند
اصولگرا
۱۵:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آقای علوی سالها با ارتش و سپاه کار کرده و انسان متدین و بی حاشیه ای است.
چرا بیخودی خدمت 4 ساله ایشان را زیر سوال میبرید.
4 سال وزیر اطلاعات بودند انتخابات و فضای کشور را آرام نگه داشتن.
شما از وزیر اطلاعات چی میخواهید؟؟؟؟ فضای رعب و وحشت شبیه ساواک؟؟؟ یا فضای باز همراه با امنیت.
اینترنت فضای مجازی روزنامه ها فضای سیاسی اجتماعی فرهنگی جامعه نسبت به گذشته بازتر شده اما فضای امنیت جامعه هم خوبه.
ایشون رابطه خوبی با سپاه و ارتش و قوه قضاییه دارند و دوستان زیادی اونجا دارند که میتوانند فضای همکاری بهتر بین دولت و آن نهادها باشد.
پس ماندن ایشان هم لازم و هم به مصلحت هست.
خوزستانی
۱۴:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
در دولت یازدهم فقط این 10 نفر در میان وزیران خوب بودن بقیه بنظر من عوض شوند بهتره:

1-دکتر فرهادی وزیر علوم
2-دکتر هاشمی وزیر بهداشت
3-دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد
4-مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی
5-مهندس زنگنه وزیر نفت
6-مهندس رحمانی فضلی وزیر کشور
7-مهندس آخوندی وزیر راه و شهرسازی
8-سردار دهقان وزیر دفاع
9- آقای علوی وزیر اطلاعات
10-دکتر ظریف وزیر خارجه
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
دوست عزیز شما حتما از ارشیو برنامه مصاحبه با اقای علوی رو تماشا بفرما ایشون خودشون مستقیما بدون ابهام و هیچ جای بهانه ای فرمودند من این کاره نیستم داداش اینو دیگه خودش گفت
علی و برکت الله...
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
کدوم آخوندی؟

همون بد دهنه؟