سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد وزیر خارجه بلژیک از وضع حقوق‌بشر در عربستان

دیدیه ریندرز در نشست خبری مشترک روز گذشته با عادل الجبیر، از وضع حقوق بشر در عربستان سعودی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، دیدیه ریندرز، وزیر امور خارجه بلژیک، در نشست مشترک خبری مشترک با عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در پاسخ به سوالی درباره انتقاد از وضع حقوق بشر در عربستان در رسانه های غربی و نیز مصوبه پارلمان بلژیک برای خودداری از فروش سلاح به عربستان گفت: مصوبه پارلمان در سطح فدرال اجرا شد و از همه ایالت ها خواستیم آن را اجرا کنند. ما درباره وضع حقوق بشر و بعضی مسایل خاص مانند مجازات اعدام، با عربستان گفتگو می کنیم.

ریندرز در ادامه افزود: امکان گسترش گفتگوها بین دو کشور و نیز در سازمان ملل درباره این مسئله را بررسی می‌کنیم. بهترین راه، گفتگوهایی شبیه گفتگوهایی است که امروز بین ما صورت گرفت. برگزاری گفتگو در ریاض با مشارکت هیئتی از بلژیک امکان پذیر است تا اعضای این هیئت از اقدامات صورت گرفته در عربستان اطلاع پیدا کنند. ما در کنار یکدیگر با تروریسم و گسترش اندیشه های افراطی مبارزه می کنیم و سپس این مسایل را پیگیری خواهیم کرد.

ریندرز تاکید کرد: ما در صحنه بین المللی برای اجرای قواعد و ضوابط جدید، در زمینه مقابله با تامین مالی تروریسم همکاری می کنیم. ما با عربستان و نیز قطر در این باره تعامل داریم. مهم است که پیشرفتی در این زمینه به دست آید. ما همچنین خواهان مقابله با نفرت انگیزی در اینترنت هستیم.

وزیر امور خارجه بلژیک در ادامه افزود: ما از دیدگاه اروپا، خواهان گفتگو درباره مسایل مربوط به منطقه هستیم. کویت نقش میانجی را ایفا می کند که می توانیم از آن حمایت کنیم. باید گفتگوی داخلی بین اعضای شورای همکاری خلیج (فارس) صورت گیرد. برای مقابله با تامین مالی تروریسم، بهترین راه همکاری بین المللی است. باید گفتگو بین طرف های مختلف صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدیه ریندرز از وضع حقوق‌بشر در عربستان انتقاد کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.