سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر فدراسیون شطرنج:

پاسخی از فدراسیون جهانی برای تمدید پرداخت مطالبات دریافت نکردیم

بیات گفت:فدراسیون جهانی شطرنج هنوز پاسخی مبنی بر تمدید 2 هفته ای ایران برای پرداخت بدهی نداده است.

 شهره بیات در گفتگو با خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات فدراسیون شطرنج برای پرداخت مطالبات باقیمانده به فدراسیون جهانی تصریح کرد:متاسفانه فرصت 2 ماه ماهه که برای پرداخت 180هزار دلار از فیده گرفتیم فردا به پایان می رسد وزارت ورزش و جوانان که در این زمینه قول داده بود به فدراسیون کمک کند هنوز هیچ اقدامی انجام نداده است.و فدراسیون هم توان تامین این مبلغ را ندارد.

 

وی افزود:بدهی فدراسیون  شطرنج را باید در سه مرحله پرداخت می شد اما در حال حاضر هنوز یک قسط آن پرداخت نشده است.امیدوارم مسئولان هرچه زودتر به دبنال راه چاره ای برای رفع این مشکل باشند.

 

دبیر فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که آیا مطالبات باقیمانده فدراسیون از یک اسپانسر برای مسابقات شطرنج قهرمانی به فدراسیون پرداخت شد تصریح کرد:متاسفانه یکی از حامیان مالی مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان که با فدراسیون قرار بسته است هنوز به ما بدهکار است و اقدامی در جهت پرداخت بدهی خود انجام نداده است اگر این حامی مالی بدهی اش به فدراسیون را تسویه کند بخشی از مطالبات ما به فدراسیون جهانی پرداخت می شود.

 

بیات در پاسخ به این سوال که با وجود پایان یافتن فرصت 2 ماهه فداسیون جهانی چه راهکاری برا جلوگیری از تعلیق فدراسیون وجود دادرد بیان کرد: در حال رایزنی با فدراسیون جهانی هستیم تا فرصت بیشتر برای تامین 180 هزار بگیریم هنوز نتیجه قطعی مشخص نشده است.امیدوارم فدراسیون جهانی با درخواست ایران برای تمدید زمان مطالبات موافقت کند در غیر این صورت راهی برای  جلوگیری مقابله با این مشکل وجود ندارد.

 

لازم به ذکر است؛ مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان بهمن ماه سال گذشته به میزبانی کشورمان برگزار شد و اکنون با گذشته بیش از 5 ماه از برگزاری این رقابت ها تامین مطالبات این رقابت ها به یکی از معضلات اصلی فدراسیون شطرنج و وزارت ورزش تبدیل شده است.

 

پیش از شروع مسابقات سجادی معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بود که با مسئولان فدراسیون جهانی برای برگزاری این مسابقات به توافق رسید اما چند روز به آغاز این رویداد بزرگ  سجادی از سمتش برکنار  و داورزنی جایگزین وی در وزارات ورزش شد.تغییر در معاونت وزارت ورزش و جوانان یکی ار عواملی بود که در بروز مشکلات بیشتر فدراسیون تاثیر زیادی داشت.

 

فدراسیون شطرنج توانست هزینه مسابقات قهرمانی زنان جهان را با کمک حامیان مالی تامین کند و وزارت ورزش نیز در تامین بخشی از هزینه مسابقات به فدراسیون کمک کرد.با گذشت چند ماه از برگزاری این رقابت ها نه تنها منابع مورد نظر تامین نشد بلکه فدراسیون جهانی شطرنج بارها فدراسیون ایران را تهدید به تعلیق کرد. اما مسئولان توجهی به این موضوع نکردند و با وجود اینکه چندین بار از فدراسیون جهانی برای پرداخت مطالبات فرصت گرفتند هنوز موفق نشدند مبلغ باقیمانده را تامین کنند.

 

داورزنی با اینکه گفته بود وزارت ورزش و جوانان  برای تامین بدهی های فیده به فدراسیون شطرنج کمک می کند اما هنوز خبری از این موضوع نیست و فرصت 2ماه فدراسیون جهانی به شطرنج ایران برای تسویه حساب فردا به پایان می رسد.  

 

از آن جایی که فدراسیون جهانی با وزارت ورزش و جوانان در این زمینه به توافق رسیده است بنابراین این وزارتخانه باید این مسئولیت را برعهده بگیرد و باقیمانده مطالبات را تامین کند در غیر این صورت  فدراسیون با تعلیق مواجه می شود.

 

انتهای پیام/

 

دست های خالی فدراسیون شطرنج برای پرداخت بدهی فیده

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.