سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی های علمی؛

رابطه عجیب ظروف تفلون با سرطان/اشتباهات خطرناک حین مصرف دارو/توهم ابتلا به سرطان را جدی بگیرید/علامت خاموش در بارداری که جنین را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگار  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حوزه کلینیک در نظر دارد هر روز ساعت ۱۴ تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

**آیا می‌دانستید تفلون یک ماده شیمیایی مصنوعی محسوب می‌شود که از اتم‌های کربن و فلوئور تشکیل شده است و در طولانی مدت موجب بروز سرطان در افراد می شود؟


**آیا می‌دانستید نرسیدن اکسیژن کافی به جنین (هیپوکسی) در دوران بارداری می‌تواند عوارض بسیار زیادی از جمله ابتلای کودک به بیماری «سی پی» را در پی داشته باشد؟

**آیا می‌دانستید افزایش وزن در بزرگسالی ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و مرگ زودهنگام را بیشتر کند؟


**آیا می‌دانستید اضافه کردن موادی مانند لیمو، زنجبیل یا نعناع به آب به تصفیه کننده سیستم تنفسی کمک می‌کند؟

**آیا می‌دانستید توهم سرطان، خطرناک‌تر از خودِ سرطان است؟


**آیا می‌دانستید نوشیدنی‌های معمولی از آب میوه‌ها گرفته تا نوشیدنی‌های کافئین دار ممکن است همراه با قرص وضعیتی ایجاد کنند که تهدید کننده سلامت است؟

**آیا می‌دانستید چغندر حاوی ویتامین‌های آ، ث و ب، مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و آهن، فیبر، و ... است و مصرف منظم آن به بهبود سیستم ایمنی بدن و گردش خون و حفظ سلامت کلی بدن کمک می‌کند؟

**آیا می‌دانستید جعفری حاوی بتا کاروتن و آنتی اکسیدان است که در محافظت از بدن و مبارزه با پیری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند؟

**آیا می‌دانستید مقدار بالای محصولات لبنی کم چرب، روغن‌های گیاهی، پیاز، حبوبات، سویا، گوشت اندام‌ها مانند کبد، سبزی و کره سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری ام اس فروکش می‌کند؟


**آیا می‌دانستید دارو‌های IPP عامل عدم جذب درست کلسیم هستند و به این ترتیب افزایش خطر شکستگی را افزایش می‌دهند و بعد از مصرف طولانی مدت این دارو‌ها خطر بروز پوکی استخوان نیز افزایش می‌یابد؟

انتهای پیام/

بهبود تنفس کودکان نارس با کافئین/درمان زخم معده ساده است؛ آن را سرطانی نکنید/نقش قهوه در افزایش طول عمر/کبد را با این قرص به آتش نکشید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.