سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

پررنگ شدن ورود زنان به چرخه اعتیاد

از دهه‌ی ۹۰ میلادی، ورود زنان به چرخه‌ی اعتیاد پر رنگ‌تر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهدحمید صرّامی مشاور دبیر کل و مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، درباره‌ی آسیب‌های روانی اجتماعی اعتیاد بر بانوان گفت: یکی از موضوعاتی که در جامعه‌ی امروز و در عرصه‌ی جهانی به آن گرفتاریم، پدیده‌ی زنانه‌تر شدن اعتیاد است. پیش‌تر موضوع اعتیاد به مردان اختصاص داشت، اما از دهه‌ی ۹، ۰ میلادی، ورود زنان به چرخه‌ی اعتیاد پر رنگ‌تر شده است.

وی افزود: طبق آخرین تحقیقات در کشور ما حدود ۶ دهم درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله‌ی زنان معادل ۱۵۶ هزار نفر به مصرف مستمر مواد گرفتارند.

صّرامی افزود:. دلایلی که بانوان ترجیح می‌دهند برای درمان اقدام نکنند، بعد انگ اجتماعی، فقر و مشکلات اقتصادی است. آن‌ها نیازمند فضا‌های تخصصی در عرصه‌ی درمان اند که علاوه بر سم زدایی، بتوانند مداخلات روان درمانی، گروه درمانی و خانواده درمانی برایشان انجام شود که هزینه‌های زیاد آن، از ورود زنان به این چرخه جلوگیری می‌کند.

وی به راه‌های پیشگیری از این مشکل در حوزه بانوان اشاره کرد وگفت: باید اطلاع رسانی و آگاه سازی مستمر نسبت به عوارض و پیامد‌های اعتیاد در سطح جامعه انجام شود.

صرامی افزود: دستگا‌های فرهنگی ما باید به اموزش مهارت‌های زندگی و سبک فرزند پروری ومهارت‌های خود کنترلی، جدی‌تر بپردازند.

وی گفت:: مراکز خدمات مشاوره برای بانوان باید به صورت دائم و ارزان در دسترس باشد که در صورت مواجه با اختلالات روانی، استرس، افسردگی، نا امیدی و بی اعتمادی، بتوانند از مراکز استفاده کنند.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با تاکید برایجاد نشاط در فضای اجتماعی جامعه افزود: هر چقدر نشاط در فضای جامعه بیشتر باشد دختران و زنان کمتر سراغ نشاط‌های کاذب مثل حشیش و دیگر مواد خواهند رفت.

انتهای پیام// م. ط
 
 
 

زنان معتاد نیازمند فضا‌های تخصصی در عرصه‌ی درمان اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.