سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

آغاز اجرای طرح شبکه سلامت روستائیان استان اردبیل

عضو هییت رئیسه مجمع جوانان استان اردبیل از اجرای طرح شبکه سلامت روستائیان در راستای آموزش حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی محمدیان، عضو هییت رئیسه مجمع جوانان استان اردبیل گفت: این طرح توسط موسسات مردم نهاد تسنیم اردبیل و شمس جاوید و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیر با توجه به ضروری بودن اجرا می شود .

وی افزود: این طرح در 10فاز پیش بینی شده است که فاز اول آن در شهرستان نیر توسط پزشکان متخصص از قبیل (دندان پزشک، داروساز، مامایی، شنوا و بینایی سنج، مشاوره فوریت های پزشکی، امداد و نجات، بهداشت محیط و ...) بمدت 4روز برگزار شد و در شهرستانهای سرعین،نیر ،هیر به زودی انجام خواهد گرفت.

دبیر شبکه پیشگیری از اعتیاد سازمان های مردم نهاد استان اردبیل گفت: اولین روز از اجرای این طرح با اسکان در شهرستان نیر ،مجموعه گردشگری و تورییستی بولاغلار برگزار کردیم و به ویزیت و آموزش بیش از 310نفر از اهالی مردم آن منطقه پرداختیم.

محمدیان گفت: دومین روز از اجرای طرح را یکی از مناطق حاشیه نشین(مدرسه ولایت) انتخاب کردیم و به ویزیت ،آموزش و توزیع دارو رایگان برای 155 نفر مشغول شدیم.

وی خاطر نشان کرد که با حضور در روستای ویرثق، آموزش و ویزیت در 10 حوزه برای 127 نفر ایجاد کردیم.

عضو هییت رئیسه مجمع جوانان استان اردبیل اشاره کرد: با پخش بسته های فرهنگی بین مردم ساکن این منطقه به ترویج فرهنگ درست آموزش و پیشگیری از بیماریها تلاش کردیم.

محمدیان افزود: با برگزاری 4 پنل تخصصی برای اعضای تیم پزشکی(اعتیاد، ایدز، بیماری های غیر واگیر و فوریت های پزشکی )به شناسایی معتادین محله پرداختیم و جهت درمان رایگان به کمپ های ترک اعتیاد و اشتغال زایی آن ها اقدام نمودیم.

وی از پخش تراکت و بروشورهای آموزشی و همچنین توزیع پک سلامت برای 100کودک روستایی از قبیل (حوله، صابون، مسواک و...) خبر داد.

 

انتهای پیام/ح

طرح شبکه سلامت روستاییان در اردبیل آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.