سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

استقرار کارگاه آموزش بازی‌های سالم برای طلاب در شهر اصفهان

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: علاوه بر خانه خلاقیت 4 کارگاه آموزش بازی برای طلاب در شهر اصفهان وجود دارد که طلاب برای آموزش بازی‌های سالم به این مراکز مراجعه می‌کنند و در آن مراکز آموزش‌های لازم را می‌بینند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمد قطبی  امروز در مراسم گشایش مرکز تخصصی خانه خلاقیت و خانه کودک اظهار کرد: خلاقیت زیربنای فکر و رشد تعالی است و بازی یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند خلاقیت را در انسان‌ها به خصوص کودکان رشد دهد.

وی با اشاره به بازی قدیمی «خاله‌بازی» افزود: ویژگی نخست این بازی این است که به مخاطب نقش می‌دهد، دوم ایفای نقش در یک رده سنی پایین و فضایی دوستانه، سومین متن پیش‌ننوشته شده و آخرین ویژگی هم فضای دوستانه و همبستگی آن است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: تا آنجایی که بنده شناخت دارم جزو بهترین بازی‌هایی که در تاریخ بشر می‌توان فهرست کرد، خاله‌بازی است چرا که این جایگزینی نقش‌ها هویت‌ها و مسؤولیت‌هایی را به انسان می‌دهد.

وی تأکید کرد: فضای خانه خلاقیت و بازی صرفاً به سمت بازی‌های فکری رفته بود اما با بازنگری‌های انجام شده مشاهده شد که بازی‌های فیزیکال یا متحرک هم برای کودکان در نظر گرفته شده است.

قطبی ادامه داد: بازی‌های عرفی و بومی و محلی و سنتی بهترین بازی‌هایی هستند که مغفول مانده‌اند اما باید توجه داشت که این بازی‌ها می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند و شهرداری ظرفیت این را دارد که بازی‌های بومی و محلی را در مناطق شهر احیا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر خانه خلاقیت 4 کارگاه آموزش بازی برای طلاب در شهر اصفهان وجود دارد که طلاب برای آموزش بازی‌های سالم به این مراکز مراجعه می‌کنند و در آن مراکز آموزش‌های لازم را می‌بینند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.