معاون عملیات و آموزش پیشگیری سازمان آتش نشاني وخدمات ايمني شهرداري کاشان گفت:دوره آموزش تخصصی مقابله با حریق در ساختمان‌های بلند برای آتش نشانان این شهرستان برگزارشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدتوکلی، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:این  دوره با هدف اجرای برنامه‌های آموزشی تخصصی درراستای ارتقای کیفیت عملكرد و توانمندي آتش نشانان، افزایش  توان علمی، عملیاتی و دانش تخصصی مدیران، فرماندهان عملیاتی و کارشناسان آتش نشانی در در برخورد با حوادث احتمالي و حریق در ساختمان های بلند برگزارشد.

وی با اشاره به گسترش شهر نشيني، توسعه سريع تكنولوژي و افزایش ساخت ساختمان‌هاي بلند و بروز حوادث و آتش‌سوزي‌هاي بزرگ و پيچيده گفت:هدايت و فرماندهي نيروها با روش هاي سنتي و غيراصولي امري غير ممكن است و نياز به مديريت و فرماندهي قوي و كارآزموده مبتني به اصول علمي امري بسيار حياتي و ضروري است.

به‌گفته‌وی،چگونگي استقرار خودروهاي آتش نشاني در محل حادثه، پيش‌بيني امكانات و سازماندهي تجهيزات مورد نياز، ساختار و اصول فرماندهي، آبرساني به طبقات، روش هاي جستجو و نجات تيم هاي عملياتي، رفتار شناسي حريق و اصول تهويه در ساختمان‌هاي بلند از موارد آموزشی در اين كارگاه آموزشي بود.

توکلی، بهره‌گيري این کارگاه آموزشي سه روزه از اساتيد مجرب اين رشته از شهر تهران و مطابق با استانداردهاي تعريف شده را یادآورشد و گفت: این کارگاه آموزشي با شرکت تعداد 35  نفر از روساء ایستگاهها ، فرماندهان و کمک فرمانده شیفت های  سازمان آتش نشاني کاشان از تیرماه آغاز و امروز به پایان می‌رسد.

وی در پایان افزود: ‌آتش نشانان با اجراي مانورهاي عملياتي در ساختمان های بلند توانايي‌هاي خود را در زمينه امداد رساني و اطفای حريق در ميان دود و آتش به ارزيابي گذاشتند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.