سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهای نفت و طلا افزایش یافت ۱۳۹۶/۰۴/۲۶

کاهش فعالیت‌های حفاری آمریکا و افزایش تقاضای نفت، به صعود بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش فعالیت های حفاری آمریکا و همینطور افزایش تقاضای نفت، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با اندکی افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 17 سنت افزایش (معادل 0.35 درصد) به 49 دلار و 8 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 16 سنت افزایش (معادل 0.34 درصد)، 46 دلار و 70 سنت در هر بشکه معامله شد.

تحلیلگران بر این باورند که افزایش تقاضای نفت و همینطور کاهش فعالیت های حفاری آمریکا باعث تقویت بهای نفت شده است.

شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» روز جمعه اعلام کرد: آمریکا در هفته منتهی به 14 ژوئیه فقط 2 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزود و تعداد کل آنها را به 765 سکو رساند.

با وجود اینکه این بیشترین رقم از آوریل 2015 محسوب می شود، سرعت افزایش سکوهای حفاری آمریکا در مقایسه با هفته های گذشته کاهش یافته است. میانگین سکوهای حفاری که آمریکا در چهار هفته گذشته افزوده است، 5 سکو بوده است که این کمترین رقم از نوامبر 2016 محسوب می شود.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. این درحالیست که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا در ماه های گذشته همچنان تلاش این سازمان را بی نتیجه می کرد.

به دنبال انتشار گزارش اقتصادی ضعیف آمریکا و پس از آن کاهش ارزش دلار، بهای طلا امروز با افزایش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل اوت با 0.24 درصد افزایش به 1230.50 دلار رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.