در آستانه روز استقلال آمریکا، بهای نفت در بازارهای جهانی سیر نزولی طی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت پس از گذراندن 8 روزِ پر سود، در آستانه روز استقلال آمریکا با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 25 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد) به 49 دلار و 43 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 22 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، 46 دلار و 85 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت در حالی کاهش یافت که از 21 ژوئن سال جاری میلادی تاکنون قیمت آن با 12 درصد افزایش همراه بوده است.

در اواخر ماه مه و اوایل ماه ژوئن همزمان با افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا، نگرانی ها درخصوص توانایی اوپک برای مقابله با اشباع کنونی بازار افزایش یافت. اما در اواخر ماه ژوئن، زمانی که فعالیت های حفاری آمریکا کاهش یافت، این نگرانی ها کمتر شد.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. اما مستثنی شدن کشورهای لیبی و نیجریه از این توافق  و افزایش تولید نفت آمریکا تلاش آنها را برای کاهش سطح تولید نفت بی نتیجه کرده است.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا، بهای طلا امروز با افزایش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل اوت با 0.4 درصد افزایش به 1224.10 دلار رسید.

انتهای پیام/

آخرین نوسانات بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار