سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

بازاندیشی امت اسلامی در پرتو ملاصدرا

نشست علمی سه روزه بازاندیشی امت اسلامی در پرتو ملاصدرا در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی رضایی دبیر اجرایی و مسئول دبیرخانه پایتختی جوانان جهان اسلام گفت: این نشست با حضور متفکران مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی و تحت نظارت سازمان همکاری‌های اسلامی برگزار می‌شود.


وی افزود: بازاندیشی امت اسلامی در پرتو ملاصدرا در قالب دو بخش علمی برگزار می شود که نخستین برنامه به چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جهان اسلام می پردازد و دوم بخش با عنوان معنای پیام ملاصدرا برای جوانان زمانه ما برگزار می‌شود.


رضایی اظهار داشت: سه ایرانی که از اساتید دانشگاه‌های خارج از کشور هستند، به دعوت سازمان کنفرانس اسلامی در این نشست حضور دارند.


وی بیان کرد: در هر بخش متخصصانی سخنرانی می‌کنند و خروجی این نشست در دومین دوره بازاندیشی که چند ماه دیگر در کوالالامپور برگزار می‌شود، نتیجه‌گیری شده و به کشورهای جهان اسلام انتقال داده خواهد شد.


نشست علمی سه روزه بازاندیشی امت اسلامی در پرتو ملاصدرا 30 تیر تا یکم مردادماه در هتل شیراز برگزار می‌شود.


صدر الدین محمد شیرازی، معروف به صدرالمتالهین و ملاصدرا، حکیم، عارف، محدث و مفسر بزرگ شیعه و اسلام در سال ۹۷۹ یا ۹۸۰ (نهم جمادی الاولی) هجری قمری در شیراز به دنیا آمد.


ملاصدرا پس از کسب درجه اجتهاد، به تدریس در مدرسه خواجه اصفهان پرداخت، اما از آنجایی که نظریاتش در برخی مسائل فقهی با بیشتر دانشمندان قشری اصفهان متفاوت بود، او را به بدعت‌گذاری در دین متهم ساختند و خواهان اخراج او از مدرسه و در نهایت تبعید او شدند.


ملاصدرا از دانشمندان کم نظیری بود که بنیانگذار حکمت متعالیه است و از ۱۰۰ سال پس از تالیف کتاب اسفار وی تا کنون، یکسره از آرای فلسفی وی محور درس، تحقیق و شرح بوده است.
انتهای پیام/ر


نشست "در پرتو ملاصدرا"، فرصتی برای بازتاب مشکلات جهان اسلام است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.