نایب رئیس شورای اسلامی شهر از ساخت بنای یادمان ملاصدرا در بوستان کوهپایه شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمود رضا طالبان نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طرح احداث مجموعه بنای یادمان ملاصدرا حکیم و اندیشمند ایرانی، مصوب شده و این بنا در بخشی از محدوده بوستان کوهپایه شیراز ساخته می‌شود.


طالبان در مورد موقعیت مکانی که برای احداث بنای یادمان ملاصدرا در نظر گرفته شده است، افزود: وجود جاذبه هایی همچون دروازه قرآن، آرامگاه خواجوی کرمانی و حافظ در محدوده ورودی شمال غرب شیراز از جمله ویژگی‌های قسمت شمالی بوستان کوهپایه این شهر است که این یادمان در آن ساخته می‌شود.


وی ادامه داد: در کنار بنای این یادمان، احداث سالن‌های همایش، آمفی تئاتر و گالری نیز در قالب مجموعه فرهنگی و هنری نیز پیش بینی شده است.


طالبان بیان کرد: اگر چه مجموعه تاریخی مدرسه خان که محل برپایی کلاس‌های حکمت و فلسفه صدرالمتالهین در شیراز بوده هم اینک در دست مرمت و بهسازی است تا به عنوان یادمانی از آن حکیم باقی بماند، اما زنده نگاه داشتن نام بزرگان و مشاهیر در قالب فضاهای ملموس شهری با هدف جذب گردشگر به عنوان یک مساله فرهنگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


صدر الدین محمد شیرازی، معروف به صدرالمتالهین و ملاصدرا، حکیم، عارف، محدث و مفسر بزرگ شیعه و اسلام در سال ۹۷۹ یا ۹۸۰ (نهم جمادی الاولی) هجری قمری در شیراز به دنیا آمد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار