سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

برداشت 30 تن محصول تریتیکاله در نجف آباد

مدیرجهاد کشارورزی شهرستان نجف آباد از برداشت 30 تن محصول تریتیکاله در سطح 11،6 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی مطهری افزود: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کشت محصولات جایگزین با نیاز آبی کم و عملکرد بالا و کشت ارقام جدید در شهرستان با گیاه تریتیکاله محقق شد.

وی اظهار کرد: کشت این گیاه ارزشمند با استفاده از دستگاه کمبینات و آبیاری از طریق تیپ صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه این گیاه در زمین های کم بازده هم قابل کشت است گفت: ‌گیاه تریتیکاله دربرابر کم آبی، شوری، سرمازدگی و آفت ها مقاوم بوده و نیاز این گیاه به کود شیمیایی نسبت به گندم کمتر است.

وی همچنین ازنصب فرمون شکارانبوه پروانه فری (کرم خراط) خبرداد و گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی نصب فرمون شکار انبوه پروانه چوبخوار گردو درتعدادی از روستاهای بخش مرکزی و بخش مهردشت این شهرستان پس از آموزش توجیهی به باغداران انجام شد.
پروانه فری (کرم خراط) نوعی حشره است که به گونه‌های بسیاری از درختان مثمر و غیرمثمر حمله می‌ کند و فرمون نوعی تله برای ردیابی و شکار انبوه این حشره است.

مطهری افزود: این شهرستان دارای 52 هکتار باغ گردو است که در سالهای اخیر به علت خشکسالی خسارت وارده به درختان گردو توسط آفت پروانه فری بیشتر شده است.

وی گفت: برای مبارزه با آفت پروانه فری و تا کنون 350 عدد تله فرمونی بین باغداران منطقه توزیع و نصب شده است.

گیاه تریتیکاله از تلاقی گندم و نوعی جو به نام چاودار بوجود می آید که علاوه بر مصرف دام و طیور به سبب داشتن پروتئین بالا، می توان با مخلوط کردن با آرد در نان مصرفی هم استفاده کرد.

 

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.