سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیوند موفقیت آمیز دست قطع شده

دست زن ۲۳ ساله‌ای که در حادثه رانندگی قطع شده بود در بیمارستان چمران بروجرد پیوند عضو شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛محمد گرشاسبی فوق تخصص جراحی عروق و پزشک بیمارستان چمران بروجرد گفت: حدود ۱۰ روز پیش خانمی ۲۳ ساله به دنبال واژگون شدن اتومبیل از خودرو به بیرون پرت می‌شود و در اثر این حادثه از ساعد تا مچ دست تمام عضلات شامل تاندون‌ها، عروق و اعصاب دچار له‌شدگی و کندگی می‌شود.

وی افزود: فرد حادثه‌دیده در حالی به بیمارستان چمران بروجرد منتقل شد که پوست و عضلات وی کاملاً از ناحیه آرنج کنده‌شده و تا مچ دست و شریان و ورید‌ها همه قطع‌شده است و تنها استخوان دست باقی‌مانده بود.


این فوق تخصص جراحی عروق افزود: این فرد هم‌زمان دچار آسیب قفسه سینه و دیگر شکستگی‌ها شده که مورد جراحی قرار گرفت و برای دست به اتاق عمل برده می‌شود و عمل بازسازی با موفقیت انجام می‌شود و دست زنده می‌ماند.


وی حال بیمار را رضایت بخش عنوان کرد وگفت: مشکلی که در حال حاضر این بیمار دارد له‌شدگی عضلات دست است که مانع خون‌رسانی و از بین رفتن بخشی از بافت آن شده است.


ماه گذشته نیز دکتر گرشاسبی دست یک بیمار را که بر اثر تصادف کاملا قطع شده بود پس از ۹ ساعت عمل جراحی با موفقیت پیوند داد.

انتهای پیام/پ

عمل  موفقیت آمیز پیوند دست در لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.