سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فردرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیجان یک مسابقه در جذابیت کنش‌ و واکنش‌های آن است

کارگردان «مسابقه فامیلی» وظیفه اصلی کارگردان مسابقه را به تصویر کشیدن رویدادها به صورت مهيج و چشم‌نواز می‌داند.

فربد فردرو کارگردان برنامه «مسابقه فامیلی»، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: وظیفه اصلی کارگردان، به تصویر کشیدن چالش‌هايی است که برای بازيگر در فيلم‌های داستانی و شركت‌كنندگان در مسابقه ايجاد شده است.

فردرو با اشاره به تفاوت کارگردانی مسابقه نسبت به فیلم، اظهار داشت: کارگردان در مسابقه با بازیگر یا شرکت‌کننده عام در ارتباط است و دیالوگ‌نویسی و داستان‌نویسی در آن خیلی کمتر از فیلم و ساخت اثر به صورت رئال است. بحث هماهنگی‌ها، نوع برداشت موضوع، ضبط برنامه، بخش فنی مثل بخش نرم‌افزاری، تكنيک‌های ضبط برنامه، نورپردازی، افكتيو و ... مسابقه تفاوت عمده‌ای با ساخت فیلم دارد.

وی ادامه داد: کارگردان فیلم باید شرایطی را برای بازیگر حرفه‌ای خود به وجود آورد تا او بتواند بازی خود را به نمایش بگذارد؛ البته بعد از چندين بار تمرين. اما کارگردان مسابقه باید شرایطی را در محیط پیاده کند تا همه آنچه را که شرکت‌کننده از خود بروز می‌دهد (هیجانات)، به واقع گرايانه ترين صورت ممكن به تصویر کشیده شود.

کارگردان «مسابقه فامیلی» در پایان خاطرنشان کرد: در فیلم‌ها، جنگ و مسابقه‌ها و ... بازیگران یا شرکت‌کننده‌ها را در مخمصه‌ای (فضای مورد نظر کارگردان) قرار می‌دهیم و آنها باید عملی انجام دهند که کارگردان به هدف موردنظر خود برسد. هرچقدر این کنش‌ و واکنش‌ها بیشتر باشد - که به خودی خود فضای اكشن را پديد می آورند- تماشای آن اثر برای بیننده جذاب‌تر خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.