سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

گسترش روابط اقتصادی و تجاری در سفر هیات عراقی به کرمانشاه

خسروی و سومار دو مرز مهم تجاری با كشور عراق هستند كه توسعه زيرساخت های آن ها با شتاب در حال انجام است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  رضا رحیمی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری در نشست با هیات بازرگانی استان دیالی عراق با اشاره به اینکه این سفر زمینه ای برای توسعه اقتصادی و تجاری میان دولت عراق و ایران است گفت: از گذشته سومار به مندلی يكی از مرزهای مهم تجاری و مسافری به كشور عراق بوده و اين جايگاه ممتاز دوباره در حال احياء است.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار ،روزانه تا 300 کامیون کالا از مرز سومار به كشور عراق و بخشی هم به استان ديالی صادر می شود گفت: امکان صادرات کالای استان های دیگر کشور به عراق از طریق مرزهای خسروی و سومار وجود دارد.
رحیمی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان کرمانشاه در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، دامپروری، فلزی، شيميایی و زیرساخت های ارتباطی گفت: شرکت های خدمات فنی و مهندسی توانمند، پزشکی درمانی و سلامت استان ، فرودگاه استان کرمانشاه با بیش از 110 پرواز در هفته و راه آهن از پتانسیل های استان کرمانشاه است که می تواند زمینه همکاری دو طرف را برقرار کند.
رحیمی ادامه داد: از دیگر برنامه های دولت اتصال راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی است که تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی دو سال آینده به بهره برداری می رسد.
هیات بازرگانی استان دیالی عراق روز گذشته برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری وارد استان کرمانشاه شد این هیات در زمینه های بازرگانی کشاورزی وتجهیزات پزشکی فعالیت دارند.

 

انتهای پیام/پ

سفر هیات بازرگانی دیاله عراق به استان کرمانشاه

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.