سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

افزایش 75 درصدی روزهای پاک در کلانشهر تبریز

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: مقایسه وضعیت کیفی هوای کلانشهر تبریز در سه ماهه نخست سال جاری و سال گذشته حاکی از افزایش 75 درصدی روزهای پاک در این کلانشهر می باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه های سنجش کیفیت هوا، در سه ماهه نخست سال جاری، شاخص کیفیت هوا 49 روز در وضعیت پاک، 39 روز در وضعیت سالم و پنج روز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، شاخص کیفیت هوا 28 روز در وضعیت پاک، 58 روز در وضعیت سالم و هفت روز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

قاسمی اظهار کرد: این روند حاکی از افزایش 75 درصدی روزهای پاک در سال جاری نسبت به سال 95 می باشد.

وی، علت این افزایش و ارتقای کیفیت هوا را در کلانشهر تبریز اهتمام در توزیع سوخت های یورو چهار و جلوگیری از توزیع سوخت مازوت برای صنایع و واحدهای خدماتی برای کلانشهر تبریز عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته 189 روز سالم، 58 روز ناسالم برای گروه های حساس و 11 روز ناسالم کامل داشتیم.

وی اظهار کرد: شاخص کیفیت هوا برای وضعیت پاک بین صفر تا 50 پی. اس. آی، برای وضعیت سالم بین 51 تا 100، برای وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بین 101 تا 150 می باشد.

 

انتهای پیام/ش

 

شاخص کیفیت هوا بین صفر تا 50 پی. اس. آی، برای وضعیت پاک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.