سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرخصی اجباری کارگران هپکو با حقوق است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: برای تعطیلات دوهفته‌ای شرکت هپکو به کارگران مبلغی پرداخت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حاجی پور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت:باتوجه به مشکلات معیشتی کارگران هپکو مقرر شد برای تعطیلات ومرخصی دوهفته‌ای این شرکت مبلغی به عنوان پیش پرداخت به آن‌ها پرداخت شود تا بخشی از مشکلاتشان برطرف شود و به محض بازگشایی شرکت از اول مردادماه و فراهم شدن شرایط با پرداخت یکماه حقوق معوقه کارگران، کار تولید آغاز و با ادامه روند تولید، بدهی‌های معوقه نیز پرداخت شود.

حاجی پور با اشاره به اینکه تعطیلی شرکت هپکو موقتی بوده و از اول مردادماه با تامین مواد اولیه این کارخانه آغاز بکار خواهد کرد یکی از دلایل تعطیلی دو هفته‌ای هپکو را تامین مواد اولیه توسط سهامدار جدید عنوان کرد.

وی اضافه کرد: مرخصی دو هفته‌ای در تمامی شرکت‌های صنعتی استان مرکزی در حال عملیاتی شدن است و قرار است در بازه زمانی که کارگران در مرخصی بسر می‌برند، به منظور تامین مواد اولیه توسط سهامدار جدید اقدام و به محض اتمام مرخصی کارگران، ادامه روند تولید پیگیری شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: دلیل دیگر تعطیلی هپکو به حداقل رسیدن مصرف انرژی در استان مرکزی و کاهش خاموشی‌های غیر مترقبه در بخش خانگی براساس گزارش شرکت توزیع برق استان است.

مرخصی دو هفته ای هپکو از روز پنج شنبه 15 تیر آغاز شد

روز پنج شنبه 15 تیرماه در جلسه ای با حضور مديران مربوطه،سهامدار جديد و نمايندگان كارگران شرکت هپکو به رياست افشون معاون اقتصادی استاندارمرکزی مشكلات شركت هپكو بررسی  وتعطیلی  دو هفته ای هپکو از همین روز   آغاز شد.

روابط عمومی شرکت هپکو علت این تعطیلی را همكارى با وزارت نيرو و كاهش مصرف برق، تامين مواد اوليه و قطعات مورد نياز خطوط توليد عنوان و اعلام کرد: اين تعطيلات به عنوان تعطيلات تابستانی تلقى خواهد شد.

کارگران شرکت هپکو مدتهاست که حقوق و دستمزد  خود را دریافت نکرده اند  چندباربرای دریافت مطالباتشان در میدان صنعت اراک و مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند.

شرکت ساخت ماشین آلات راهسازی هپکو یکی از قدیمی ترین و قدرتمند ترین واحدهای تولیدی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه، بعد از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات عدیده ای مواجه شد.

این کارخانه حدود ده سال پیش در سازمان خصوصی سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شد، اما سهامدار اصلی آن نتوانست توقعات این واحد به خصوص کارگران را برآورده کند و حقوق کارگران این شرکت چندین ماه معوق شد و این امر اعتراضات چند باره کرارگران را در پی داشت.

بعد از این مشکلات سازمان خصوصی سازی کشور در اوایل سال 96 در آگهی مزایده، سهام اصلی شرکت هپکو را از سهامدار قبلی سلب وبه شرکت هیدرو اطلس زیر مجموعه یک شرکت آلمانی واگذار کرد.

انتهای پیام / ج

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.