سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

صادرات استان اصفهان 2.5 میلیارد دلار در سال

برآوردها نشان می دهد که میزان صادرات محصولات تولیدی از استان حدود 2.5 میلیارد دلار در سال است اما در برابر ظرفیت ها، رقم بالایی نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان گفت: آمار ثبت شده از صادرات استان اصفهان رقمی حدود یک میلیارد دلار را نشان می دهد اما برآوردهای ما، رقم واقعی صادرات اصفهان را 2.5 میلیارد دلار ارزیابی می کند.

محسن ایروانی با درخواست از بانکها برای حمایت از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی صادرکننده گفت: در سال های تحریم بسیاری از شرکت ها دچار مشکل شدند و نتوانستند دیون خود را بطور کامل به بانک ها بپردازند.

ایروانی با بیان اینکه 8 درصد از تولید ناخالص داخلی(GDP) در اصفهان تولید می شود و این استان سهم 14 درصدی از ارزش افزوده ایجاد شده در کشور دارد، افزود: 5 تا 6 درصد از منابع بانک های کشور نیز در این استان است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان از مسئولان بانک توسعه صادرات ایران نیز خواست تا سقف اختیارات شعبه های استان اصفهان و امکانات فیزیکی و نیروی انسانی آن را افزایش داده و از محل توافقنامه های صورت گرفته با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی، سهمیه خوبی به استان اصفهان تخصیص یابد.
بیشترین صادرات اصفهان شامل فلزات سنگین، فرآورده‌های نفتی، فرش و کفپوش، محصولات لبنی، مصنوعات سنگ، گچ و سیمان، سنگ فلز جوش و خاکستر آن، محصول شیمی آلی، مواد پلاستیکی و اشیا آن، محصولات سرامیکی و مصنوعات چُدن و آهن است.
عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، تایلند، عمان، پاکستان، چین، ترکیه، ترکمنستان و ارمنستان 10 کشور مقصد صادراتی استان هستند.

 

انتهای پیام/م

 

صادرات استان اصفهان 2.5 میلیارد دلار است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.