سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کشف گورستان متعلق به قبل از دوره اشکانی در اصفهان

گورستانی در شهر پیربکران از توابع شهرستان فلاورجان مربوط به دوره اشکانی به قبل کشف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: گورستان کشف شده در گستره ای کوهستانی به وسعت بیش از 160 هزار هکتار است که می تواند به عنوان یک منطقه مهم زیستی دوره باستان مورد مطالعه قرار گیرد و اطلاعات مهمی درباره تاریخ استان اصفهان را در اختیار دانشمندان قرار دهد.

فریدون الهیاری گفت: طبق شواهد و اطلاعات به دست آمده، افراد دفن شده در این گورستان به شیوه دوره باستان خاکسپاری شده اند همچنین پیمایش اولیه بر روی این گورستان باستانی انجام شده و با ادامه انجام عملیات کاووش و باستان شناسی، اطلاعات دقیق تری از آن به دست می آید.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز گورستان های قدیمی در این استان کشف شده بود که بیشتر آنها تاریخی و متعلق به دوره پس از اسلام بود اما گورستان کشف شده در پیربکران باستانی و متعلق به دوره پیش از اسلام است که عملیات باستان شناسی در این گورستان از ابتدای امسال انجام شد و منجر به کشف آن شد.
 
بررسی ها نشان می دهد که این مجموعه تاریخی بزرگترین گورستان تاریخی کشف شده در فلات مرکزی ایران طی پنجاه سال اخیر توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

 

انتهای پیام/م

گورستان کشف شده در پیربکران اصفهان متعلق به دوره اشکانی به قبل است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.