سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

تصفیه ۱۷۰ هزار مترمکعب فاضلاب در تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی کشور

۱۷۰ هزار مترمکعب فاضلاب روزانه در تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی کشور پالایش می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، همایون توفیقی مدیر ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بشل سوادکوه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۴ مدول تصفیه‌خانه در کل کشور و در ۱۹۳ شهرک صنعتی وجود دارد گفت: روزانه معادل ۱۷۰ هزار مترمکعب فاضلاب در این تصفیه خـانه‌های فاضلاب پالایش و تصفیه می‌شود.

 

وی افزود: هم‌اکنون ۷۴ درصد از واحد‌های تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور به تصفیه‌خانه فاضلاب متصل می‌باشند.

 

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: هدف اصلی سازمان صنایع کوچک، پس از تصفیه آب، استفاده مجدد و بازگرداندن فاضلاب به چرخه طبیعت بوده به‌طوری‌که در دولت تدبیر و امید، توجه ویژه‌ای به بازچرخانی و استحصال آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، در دستور کار قرارگرفته است.


توفیقی افزود: آب تصفیه‌شده ۵۴ تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌ها صنعتی کشور هم‌اکنون برای آبیاری زمین‌های کشاورزی مورداستفاده قرار می‌گیرد و ۶ تصفیه‌خانه هم به تجهیزات تبدیل آب تصفیه‌شده به آب آشامیدنی تجهیز شده است.


وی با تأکید بر اینکه ایجاد تصفیه‌خانه در بیش از ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی کشور در مرحله مطالعاتی قرار دارد، گفت: بعد از اتمام مطالعه، این طرح‌ها از طریق مناقصه به اجرا گذاشته خواهد شد.


مدیر ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک، استان‌های شمالی را با توجه به آسیب‌پذیری محیط‌زیست مهم‌ترین کانون توجه برای ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب معرفی کرد و افزود: تاکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سه استان شمالی ۳۳ تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده است که ۱۴ تصفیه خانه در مازندران بوده است.


انتهای پیام/ع


پالایش ۱۷۰ هزار مترمکعب فاضلاب در تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.