سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

اهدا 2 هزار پنل خورشیدی به عشایر خراسان شمالی

امسال به منظور ارتقای امکانات رفاهی زندگی عشایر استان 2 هزار پنل خورشیدی به عشایر استان اهدا می شود .

به گزرش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در مراسم اهدای نمادین پنج پنل خورشیدی به عشایر منطقه عشایری تخت میرزا اسفراین گفت: این پنل های خورشیدی با یارانه 15میلیارد ریالی خریداری شده و در اختیار عشایر قرار می گیرد.

وی افزود: عشایر می توانند علاوه بر روشنایی از انرژی تولیدی این پنل های خورشیدی برای استفاده های وسایل ارتباطی مانند کامپیوتر و وسایل خانگی استفاده کنند.

صالحی با بیان این که عشایر خراسان شمالی 2 و نیم درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند،افزود:عشایر استان هم اکنون 8 درصد تولیدات پروتئین کشور را تامین می کنند بنابراین تخصیص اعتبارت به عشایر باید بر مبنای میزان تولید باشد نه سرانه جمعیت.

رئیس شورای عشایر استان اظهار کرد:با اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در استان بهره وری درتولید گوشت قرمز افزایش می یابد.

وی تصریح کرد:پنج هزارو 300خانوار عشایر با جمعیت 30هزاردر قالب دو ایل و 38  طایفه باشیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با 700 هزار راس دام در استان کوچروی می کنند.

هشت هزار و 136 نفر جمعیت عشایر کوچ رو از جمعیت 30نفری عشایر استان در شهرستان اسفراین حضور دارند

دراین مراسم با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور، استاندار خراسان شمالی و مسئولان شهرستانی و استانی 5پنل خورشیدی به عشایر منطقه تخت میرزا اسفراین اهدا شد.

.انتهای پیام/آ

اهدا پنل خورشیدی به عشایر استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.