سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محققان به تولید واکسن هروئین نزدیک شدند

پژوهشگران آمریکایی واکسن هروئین را با موفقیت بر روی میمون‌ها آزمایش کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، پژوهشگران به تولید  واکسنی که اثر نشئگی هروئین را متوقف می‌کند، نزدیک شده اند. گفته می‌شود این واکسن در آزمایش روی میمون‌ها موفقیت آمیز عمل کرده است. محققان ابراز امیدواری کرده اند بتوانند در آینده نزدیک این واکسن را بر روی انسان‌ها نیز آزمایش کنند.

این واکسن که در موسسه تحقیقاتی "اسکریپس" در کالیفرنیای آمریکا تولید شده است، نخستین واکسن  مواد مخدر است که به مرحله آزمایش غیربالینی رسیده و می‌تواند برای میلیون‌ها معتاد به مواد مخدر مفید واقع شود.

این واکسن به گونه‌ای است که سیستم دفاعی بدن را با ساختار مولکولی هروئین آشنا می‌کند و به این صورت مکانیزم دفاعی بدن به کار افتاده و پادتنی تولید می‌شود که با تاثیرات هروئین، به خصوص تاثیرات روانی آن مقابله می‌کند.

این پادتن‌ها مولکول‌های هروئین را خنثی کرده و از رسیدن آن‌ها به مغز و به اصطلاح نشئگی فرد جلوگیری می‌کنند. انتظار می‌رود با جلوگیری از بروز احساس نشئگی، افراد انگیزه استفاده از مواد مخدر را از دست بدهند. به این ترتیب، از بازگشت معتادان در حال درمان به استفاده از مواد مخدر جلوگیری خواهد شد.

در آزمایش‌های اولیه، این واکسن به چند میمون تزریق شد. نتایج آزمایش‌ها نشان داد این ماده در خنثی کردن دوزهای مختلف هروئین، تاثیر مناسبی داشته است. همچنین، این واکسن در ماه نخست بیشترین تاثیر را داشته است اما تاثیرات آن می‌تواند تا 8 ماه ادامه پیدا کند.

همچنین، در این آزمایش، دو میمون که برای بار دوم واکسینه شدند، واکنش بهتری نسبت به آن نشان دادند.

این تحقیق در مجله جامعه شیمی آمریکا چاپ شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.