سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

بازگشت به مدار تولید واحدMDI پتروشیمی کارون

مدیرعامل پتروشیمی کارون از بازگشت به مدار تولید واحدMDI فاز دوم این مجتمع با تکیه بر توان و تخصص نیروهای داخلی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،علیرضا صدیقی زاده، مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: واحدMDI فاز دوم این مجتمع با تکیه بر توان و تخصص نیروهای داخلی مجددا در مدار تولید قرار گرفت و با ظرفیت 40 هزار تن در سال موفق به دستیابی به تولید پایدار در این واحد شد.

وی بیان داشت: فاز 2 پتروشیمی کارون، بهمن ماه سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهوری و سرمایه گذاری 230 میلیون یوریی و اشتغال مستقیم 500 نفر به بهره برداری رسید، تولید MDI محصول نهایی فاز2 محسوب می شود اگرچه تولید به صورت ناپایدار برقرار بود و تولیدات آزمایشی مختلف نیز محقق شد.


مدیر عامل پتروشیمی کارون گفت :این واحد از پتروشیمی کارون نیز همانند هر کارخانه ای دیگری که در ابتدای تولید محصول خود دچار نوسان می شود، افت و خیزهایی را تجربه کرد، ولی سال جدید با اقدامات کارکنان این پتروشیمی در بخش های مختلف، مشکلات طراحی و فنی این واحد برطرف شد و مجدد در مدار تولید قرار گرفت.


وی افزود:پتروشیمی کارون تا سال 93 تحت لیسانس شرکت chemature سوئد بود و به دلیل شدت تحریم ها این شرکت سوئدی اقدام به واگذاری سهام خود به پتروشیمی بندرامام کرد و هم اکنون 98.5 درصد این شرکت به پتروشیمی بندرامام تعلق دارد.


صدیقی زاده اضافه کرد:اگرچه جدایی شرکت سوئدی، این مجتمع را با مشکلات فنی و طراحی در واحد MDI فاز 2 مجتمع مواجه کرد، این مجتمع با تکیه بر توان داخلی، تلاش نیروهای متخصص و حمایت پتروشیمی بندرامام، توانست با رفع کامل مشکلات فنی و طراحی در تمامی مراحل راه اندازی، به تولید پایدار برسد.


مدیرعامل پتروشیمی کارون در خصوص عرضه محصولات واحد MDI این مجتمع به بازار مصرف، گفت:محصول این واحد که شامل 9 گرید مختلف می شود، به طور متناوب از طریق بورس و بازارهای صادراتی عرضه خواهد شد .


صدیقی زاده ادامه داد: از مجموع تولیدات این شرکت، سه گرید اصلی به طور مداوم تولید می شود و 6 گرید دیگر تحت عنوان سفارشی ساخت در صورت نیاز مشتری تولید شده و در پروسه تولید MDI، 4 محصول دیگر(آنیلین ، نیتروبنزن ، PMA ، PMI )نیز تولید می شود ،


وی در پایان سخنانش با تشریح مصارف محصول MDI پتروشیمی کارون، گفت:این تولیدات در صنعت خودروسازی، صندلی و مبلمان، ساندویچ پانل و زیره کفش استفاده می شود.


انتهای پیام/م

عرضه محصولات از طریق بورس

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.