سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

باورهای دینی و ارزش های فرهنگی اصلی ترین سرمایه اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: باورهای دینی و ارزش های فرهنگی علاوه بر سرمایه اجتماعی زمینه ساز تربیت دینی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام دشتکی در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی افزود: فعالیت های مذهبی باید مستمر،مدوام وهدفمند باشد تا بتواند تاثیر گذاری خوبی در جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه های مذهبی زمینه ساز تربیت دینی است اظهار داشت: توسعه فرهنگ اسلامی وسبک زندگی اسلامی نیاز جامعه است.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه باید مفاهیم قرآنی در زندگی فردی واجتماعی نهادینه شود، ادامه داد: استفاده از آیه های قرآن، شرکت در مراسم ها ومناسبت های مذهبی ودینی در زندگی فردی واجتماعی اهمیت ویژه ای دارد و باید به سمتی حرکت کنیم تا مفاهیم آن را در تمام عرصه ها نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اهمیت مراسم های مذهبی تا آنجایی است که درقرآن از آن به نام شعائر یاد میکند، خاطر نشان کرد:مناسبت های مذهبی محور وحدت ،توحید وارزش های نبوی است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: برگزاری مراسم ها ومناسبت های شئون فرهنگی ومذهبی برای تقویت باورهای دینی وتوسعه این فرهنگ در استان از پیش از ماه رمضان امسال اجرا یی شده است بشکلی که در این زمینه بخصوص در ماه مبارک رمضان با استقبال خوبی از سوی مردم استان روبرو شدواین نماد انسجام بین آنها است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از ارزشهای توحیدی در نظام انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم ستیزی است ،اضافه کرد:حمایت از مظلومان ورسیدگی به محرومین یکی از اولویت های شئونات فرهنگی است که موجب می شود باورهای دینی واقتدار نظام اسلامی هم ارتقا یابد.

وی به طرح سلامت اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه استان همدان اجرای این طرح را که از 3 سال پیش مدنظر قرارداده است در قالب شورای محلی در استان و بشکل مسجد محور ومحله محوروبا هدف سبک زندگی اسلامی ،شناخت استعدادها وسلامت زندگی آغاز کرده است.

وی افزود: اجرای طرح سلامت اجتماعی که از اولویت های نظام جمهوری اسلامی است در ماه رمضان در 10 نقطه از استان بعنوان پایلوت در حال فعالیت هستند.

 انتهای پیام/ ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.