سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

بیش از یک هزار همدانی مشمول بیمه بازنشستگی روستایی می شوند

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان گفت: یک هزار و 100 همدانی مشمول بیمه بازنشستگی روستایی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی سماواتی در جمع دهیاران شهرستان ملایر اظهار کرد: در طرح بیمه بازنشستگی روستایی افراد بالای 70 سال با سابقه 10 سال بیمه می توانند از طرح بیمه بازنشستگی استفاده کنند.

وی ادامه داد: تا سی ام تیرماه امسال افراد فاقد بیمه بالای 50 سال در روستاها مجاز به ثبت نام در صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند که باید از این فرصت هر چه سریعتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح ده گردشی در سال جاری برای ثبت نام روستاییان بیان کرد: در این طرح با کمک دهیاران، معتمدان روستاها و شوراهای اسلامی روستا به صورت خانه به خانه افراد بالای 50 سال زن و مرد شناسایی و در صندوق بیمه بازنشستگی ثبت نام می شوند.

سماواتی تاکید کرد: دهیاران در اجرای این طرح به کارگزاران ما کمک کنند تا بتوانیم با اتمام ثبت نام روستاییان در صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری نخستین جشن شکرانه بیمه را در این شهرستان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه روستایی و عشایری و صندوق بیمه بازنشستگی به عنوان یه ضرورت در برنامه ششم توسعه دیده شده، افزود: دولت در نظر دارد در آینده نزدیک بیمه روستاییان و عشایران به بیمه فراگیر تبدیل شود.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان گفت: از سال 93 تاکنون 50 درصد به حقوق مستمری بگیران صندوق‌های بیمه روستایی اضافه شده و در حال حاضر یک هزار و 700 تن در استان همدان از این صندوق حقوق دریافت می کنند.

سماواتی استان همدان طی سه سال متوالی در سال 93، 94 و 95 از نظر میزان جذب بیمه در این صندوق موفق به کسب رتبه دوم و سوم کشوری شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 78 هزار تن در استان همدان زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند، بیان کرد: 12 هزارو 800 تن در شهرستان ملایر زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند که با توجه به سهمیه تکلیفی که برای کارگزاران مشخص کرده ایم، این رقم باید به 16 هزار تن برسد.

سماواتی افزود: افراد 18 سال به بالا در روستاها نیز می توانند خود را بیمه کنند و در هر خانواده بدون ممنوعیت می تواند نسبت به بیمه خود در این صندوق اقدام کند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.