سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صفاری نطنزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نشست منافقان در پاریس حرکتی نمایشی برای افزایش فشار بر ایران است/اقدام متقابل می‌کنیم

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت:حمایت همه جانبه آمریکا از گروهک منافقین تاکنون تاثیری بر کشور ما نداشته و نشست آنها در پاریس بیانگر نمایشی بودن اقدامات آنهاست.

"مرتضی صفاری نطنزی" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اظهارات منافقان و برخی دولتمردان آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست اخیر پاریس گفت: حدود چهل سال است که آنها این‌گونه اقدامات و نشست‌ها را انجام می‌‌دهند.

وی با بیان اینکه حمایت همه جانبه آمریکا از گروهک منافقین تاکنون تاثیری بر کشور ما نداشته است، تصریح کرد: این امر بیانگر نمایشی بودن اقدامات سیاسی آن‌ها برای فشار به جمهوری اسلامی ایران است و باید ما هم اقدام متقابل انجام دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آوضعیت داخلی مریکا امروز بسیار شکننده‌تر از برخی کشورها است و ما باید حضور و تحرکات دیپلماتیکی‌مان را در  کشورهای پیرامون تقویت کنیم.

نماینده مردم نطنز بیان داشت: دولت آمریکا از بسیاری کشورهای منطقه شکننده‌تر است یعنی کوچک‌ترین حرکت سیاسی در این کشور می‌تواند ثبات سیاسی آن را در آینده تهدید کند.

صفاری‌نطنزی تاکید کرد: همانطور که در بسیاری از کشورهای اروپایی جریان‌هایی مانند «ما می‌توانیم» در اسپانیا یا انتخابات اخیر فرانسه نشان داد احزاب مطرح نتوانستند، موفقیتی کسب کنند لذا می‌توان با تبلیغات و اقدامات موثر سیاسی جایگزین‌های دیگری را در آمریکا تعریف کرد.

وی همچنین اظهار داشت: ما علاوه بر حفظ وحدت داخلی باید اقدامات عملی هم داشته باشیم و توجه و تمرکزمان را در منطقه برای فشار سیاسی بر روی رژیم صهیونیستی پاشنه آشیل آمریکا بیشتر کنیم و از سوی دیگر اظهارات و اقدامات منافقان را در مجامع بین‌المللی باید پیگیری کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با تاکید براینکه اگر منسجم‌ تر، کارشناسی‌ شده تر و عملیاتی‌تر اقدام کنیم می‌توان تمامی این رفتارها را به صورت تأثیرگذار پاسخ داد، گفت: دستگاه دیپلماسی و  حوزه سیاست خارجی ما باید در این میان فعال‌تر و تأثیرگذارتر شود، به طور مثال در بحث حقوقی حوزه دیپلماسی کشورمان می‌تواند با استفاده از وکلایی قوی‌تر در مجامع بین‌المللی از حقوق ایران دفاع کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آنها چگونه توانسته‌اند تاکنون از دادگاه‌های خود به ضرر ما و تصاحب دارایی‌هایمان استفاده کنند، خاطرنشان کرد: آمریکا هم در این مناطق دارایی کمی ندارد و دادگاه‌های جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با قدری جنب و جوش بیشتر و اراده‌ای قوی‌تر با استفاده از موافقت نامه‌های قضایی با دیگر کشورهای منطقه  این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

فشار سیاسی بر رژیم صهیونیستی به عنوان پاشنه آشیل آمریکا  باید بیشتر شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.