سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسنخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

برگزاری هفته فرهنگی آذربایجان از فردا در تهران/توسعه مناسبات فرهنگی دوکشور در دستور کار است

دبیر اجرایی هفته فرهنگی آذربایجان از میزبانی تهران از وزیر فرهنگ آذربایجان و هیأتی از هنرمندان برجسته این کشور خبرداد.

مهدی حسنخانی دبیر برگزاری هفته فرهنگی آذربایجان در تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه این هفته فرهنگی در راستای پروتکل یا قراردادهای فرهنگی دو کشور ایران و آذربایجان در تهران برگزار می‌شود، اظهارداشت: در این دوره تهران میزبان وزیر فرهنگ آذربایجان و هیأتی از هنرمندان برجسته این کشور است.

وی افزود: آیین افتتاحیه رسمی هفته فرهنگی آذربایجان روز سه‌شنبه، ۱۳ تیرماه ساعت ۱۹:۳۰ با حضور مقامات دو کشور در تالار وحدت، برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری هفته فرهنگی آذربایجان، اجرای سرود ملی، تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، پخش کلیپی از دستاوردهای فرهنگی آذربایجان و همچنین، اجرای موسیقی توسط ارکستر ملی آذربایجان از جمله برنامه‌های آیین افتتاحیه رسمی هفته فرهنگی آذربایجان در ایران دانست.

حسنخانی با بیان اینکه این رویداد مهم فرهنگی در جهت تقویت و توسعه مناسبات فرهنگی تهران و باکو صورت می‌گیرد، عنوان کرد: ما مشترکات زیادی با کشورهای همسایه داریم و برگزاری چنین رویدادهایی موجب تقویت و توسعه مناسبات هم در موضوع باورها و اعتقادات و هم گسترش سایر زمینه‌های همکاری مشترک بین کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شده است و در آینده هم مجداد تکرار می‌شود و همه دستاوردها در زمینه‌های فرهنگی، هنری و تمدن ایران اسلامی به نمایش گذاشته خواهد شد.

 انتهای پیام/

 هفته فرهنگی ایران در باکو برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.