نشست مشترک روساء راه آهن ایران، گرجستان و آذربایجان در تفلیس گرجستان امروز سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ برگزار شد.

نشست مشترک روساء راه آهن ایران، گرجستان و آذربایجان در تفلیس گرجستان
به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان نشست مشترک روساء راه آهن ایران، گرجستان و آذربایجان در تفلیس گرجستان امروز سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ برگزار شد.
 
نشست ویژه‌ای به منظور چگونگی فعال سازی کریدور خلیج فارس ـ. دریای سیاه با حضور روسای راه آهن جمهوری اسلامی ایران، گرجستان و جمهوری آذربایجان، به میزبانی راه آهن گرجستان برگزار شد. پس از گفتگو و تبادل نظر پیرامون ابعاد مختلف فنی، اقتصادی و هماهنگ سازی جهت تسهیل انتقال کالا، طرفین بر همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک سه کشور و عملیاتی نمودن سریع کریدور تاکید کردند. در پایان این نشست طی مراسمی سند توافقنامه میان آقای محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راه آهن ایران، آقای بختادزه رئیس راه آهن گرجستان و آقای قربانف رئیس راه آهن آذربایجان به امضا رسید.
 
در نشست تفلیس، آقای محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راه آهن کشورمان، اهمیت استفاده هماهنگ و برنامه ریزی شده از توانمندی‌های موجود سه کشور جهت فعال نمودن کریدور خلیج فارس ـ. دریای سیاه را مورد توجه قرار داد و ضرورت توسعه زیرساخت‌ها در مراحل بعدی این طرح بین المللی را خاطرنشان نمود.

وی همچنین اظهار داشت با بهره برداری از کریدور، نه تن‌ها سه کشور مشارکت کننده بلکه تمامی کشورهای مسیر و شرکتهایی که از آن استفاده می‌کنند، از منافع ناشی ازکاهش هزینه‌ها و تسریع در انتقال بار بهره‌مند خواهند شد محمد زاده پیشنهاد نمود جهت هماهنگی بیشتر میان طرفین و تسریع امور، اتاق مشترکی در تهران تاسیس شود که با استقبال نمایندگان آذری و گرجی روبرو شد.

تعیین تعرفه‌ها و انتقال کالا بوسیله خطوط ریلی و جاده‌ای در مسیر اروپا به خلیج فارس و سپس به هند و بالعکس، از محورهای مذاکرات روسای دولت‌ها در رویدادهای اخیر بوده و به عنوان اولویت اصلی کشورهای منطقه مبدل شده است.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار