سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

تجلیل از ۲۳۵ دانش آموز مدال آور فارس در مسابقات ورزشی کشور

در مراسمی از ۲۳۵ دانش آموز مدال آور فارس مسابقات ورزشی کشور در شیراز تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در آیین تجلیل از دانش آموزان دختر و پسر قهرمان مسابقات ورزشی آموزشگاه‌های سراسر کشور در تابستان سال ۹۵ گفت: در مسابقات ورزشی آموزشگاه‌های سراسر کشور که در تابستان ۹۵ برگزار شد، استان فارس با کسب ۲۳۵ مدال در ۱۱ رشته مختلف ورزشی دوره‌های مختلف تحصیلی دختران و پسران، به مقام دوم کشوری دست یافت.


جعفری افزود: در مسابقات ورزشی کشور که در ۶ استان کشور برگزار شد، از استان فارس ۴۹ تیم ورزشی مرکب از ۵۰۰ ورزشکار، مربی و سرپرست حضور داشتند.


وی با تاکید بر اهمیت ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان و جوانان، ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر زندگی انسان‌ها همچون کاهش تحرک و افزایش عوامل استرس زا، انجام مسابقات ورزشی و فعالیت‌های تربیت بدنی موجب افزایش نشاط و شادابی در بین دانش آموزان خواهد شد و با انجام فعالیت‌های گروهی زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین آن‌ها را فراهم می‌کند.


جعفری با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی مطالبه به حق دانش آموزان، مربیان و اولیای دانش آموزان است، بیان کرد: مسابقات ورزشی به عنوان ویترین فعالیت‌های تربیت بدنی در دستیابی معاونت تربیت بدین و سلامت آموزش و پرورش به اهداف خود همچون کشف استعداد‌های دانش آموزان موثر است.


وی اظهار داشت: همزمان با هفته تربیت بدنی و از ابتدای امسال فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان فارس در قالب المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای آغاز و در اسفند ماه ۹۵ و فروردین ماه ۹۶ نیز طی دو مرحله مسابقات مرحله استانی با حضور ۹۰۲۰ دانش آموز، سرپرست، مربی و داور برگزار شد.


جعفری بیان کرد: مرحله کشوری مسابقات ورزشی آموزشگاه‌های سراسر کشور نیز امسال از ۱۵ تیرماه تا ۲۵ شهریور ماه در ۱۱ استان برگزار خواهد شد که کاروان ورزشی دانش آموزان دختر و پسر فارس نیز در قالب ۶۶ تیم در این مسابقات حضور می‌یابد.


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: بزرگترین رویداد ورزشی کشور با حضور پنج هزار و ۱۰۰ دانش آموز پسر دوره‌های مختلف تحصیلی از سراسر کشور و در ۴ رشته توپی از ۷ مرداد تا ۲۰ مرداد ماه در استان فارس برگزار خواهد شد.


وی افزود: از ۱۵ شهریور ۹۶ و در مدت ۱۰ روز استان فارس میزبان چهل و پنجمین دوره مسابقات قهرمانى فوتبال مدارس آسیا نیز است.


جعفری تصریح کرد: در چهل و پنجمین دوره مسابقات فوتبال دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال پسر آسیا، ۸ تیم حضور خواهند داشت که از کشورمان نیز تیم‌های منتخب فارس و تیم دانش‌آموزی ایران شرکت می‌کنند.
انتهای پیام/ر

تجلیل از دانش آموزان مدال آور ورزشی فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.