سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر اسبق ایران در افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شرایط داخلی افغانستان فرصتی را برای از سرگیری مذاکرات با پاکستان بوجود آورده است

ظهره‌وند گفت: پاکستانی‌ها با توجه به شرایط منطقه و وضعیت داخلی افغانستان تلاش دارند از ظرفیت‌هایی که در صحنه داخلی افغانستان برای خروج از رکود استفاده کنند.

ابوالفضل ظهره‌وند سفیر اسبق ایران در کابل در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درباره سفر هیأت پاکستانی به افغانستان و از سرگیری مذاکرات چهارجانبه و کاهش تنش در منطقه دیورند اظهارداشت: مذاکرات چهارجانبه در گذشته هم برگزار شد که به نتیجه خاصی نرسید، اکنون هم پاکستانی‌ها با توجه به شرایط منطقه، وضعیت داخلی افغانستان و ناامنی‌هایی که در این کشور بوجود آمده است، تلاش دارند از ظرفیت‌هایی که در صحنه داخلی افغانستان مانند طالبان وجود دارد، استفاده کنند و از حالت رکودی که ایجاد شده خارج شوند و مذاکرات را بدست بگیرند.

سفیر اسبق ایران در افغانستان با بیان اینکه آمریکایی‌ها هم علاقمند هستند دور جدیدی از کار سیاسی را شکل دهند، افزود: با توجه به مجموع شرایط و جبهه‌بندی‌هایی که داخل افغانستان اتفاق افتاده، فکر می‌کنم که پاکستانی‌ها این فرصت را غنیمت شمردند که مذاکرات را از سر بگیرند. 

وی تاکید کرد: از سرگیری مذاکرات بیشتر به عملکرد سیاسی و بهره‌برداری از ظرفیت‌هایی که پاکستانی‌ها در صحنه داخلی افغانستان دارند برمی‌گردد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.