سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

ضرورت راه اندازی موزه‌های تخصصی

راه اندازی موزه‌های تخصصی در فارس الزامی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی نجفی سرپرست امور موزه‌ها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به راه اندازی موزه‌های تخصصی در این استان گفت: برای رسیدن فارس به توسعه پایدار گردشگری باید به مقوله تعداد و تنوع موزه‌ها در این استان توجه شود.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌های فارس فرصت مناسبی برای ایجاد ۲ تا ۳ موزه تخصصی را دارند، افزود: تاکنون اقدامی در این رابطه انجام نشده، و از سرمایه گذاران حوزه فرهنگی و گردشگری درخواست می‌شود در این مقوله سرمایه گذاری کنند.

سرپرست امور موزه‌های استان فارس تصریح کرد: زمانی در فارس ۲ هزار و  ۳۰۰ نوع دستبافت داری وجود داشت و در حال حاضر کمتر از ۳۰ نوع باقی مانده که راه ماندگاری این آثار فرهنگی، ایجاد موزه تخصصی است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۵ موزه در سراسر فارس فعال بوده، و امید است، با سرمایه گذاری در بخش خصوصیۀ، امسال، افزایش چشمگیری داشته باشد.

سرپرست امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اقلام موزه‌ای در عمارت کلاه فرنگی شیراز اظهار کرد: این عمارت در سال ۱۳۱۶ به عنوان نخستین موزه کشور و با نمایش یک هزار و ۸۸ قلم شیء تاریخی راه اندازی شد که در حال حاضر ۲۰ هزار قلم شی ء. تاریخی در این موزه تخصصی وجود دارد.

انتهای پیام/ن

 توجه به راه اندازی موزه های تخصصی و توسعه گردشگری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.