مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: راه‌اندازی موزه تخصصی سنگ‌نگاره‌ها در سراوان از اولویتهای میراث فرهنگی و گردشگری استان در سال جاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،کامبیز مشتاق‌گوهری در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سراوان اظهار داشت: موزه‌ها با حفاظت از آثار باقیمانده موجبات جذب گردشگران را فراهم می‌کند و اطلاعات خوبی از زمان، نحوه زندگی، زبان، خط و محیط زندگی را به افراد می‌دهد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان  گفت: هم اکنون بسترهای لازم برای تامین اعتبار این پروژه فراه شده است و با اختصاص اعتبار این پروژه در شهرستان سراوان عملیاتی می‌شود.
 
وی افزود: سنگ‌نگاره‌ها به عنوان مهمترین آثار باقیمانده از عصر شکار در مناطق مختلف این شهرستان به صورت پراکنده وجود دارد و تا کنون بیش از 50 سنگ نگاره شناسائی شده است که اغلب آنها نمایش‌دهنده نقش‌هایی از انسانی و حیوان هستند.
 
مشتاق‌گوهری تصریح کرد: افراد سالخورده نخستین شاهدان این آثار هستند که قدمت این نقوش را به گذشته‌های بسیار دور نسبت می‌دهند و کارشناسان نیز معتقدند سنگ‌نگاره‌ها اطلاعات خوبی از جوامع بشری در عصر پیش از تاریخ در اختیار محققان می‌گذارد.
 
وی با اشاره به اهمیت توسعه صنایع دستی در استان افزود: راه‌اندازی مرکز آموزش و ترویج صنایع‌دستی از دیگر اقدامات این نهاد در سال‌جاری است که آموزش‌هایی را صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌کند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.