سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

فاجعه ای به نام مزاحم تلفنی اورژانس 115

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: بطور متوسط ماهیانه پنج هزار و ۷۰۰ مورد مزاحمت تلفنی با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ کرمان وجود دارد، یعنی روزانه بیش از ۱۸۰ تماس مربوط به مزاحمت‌های تلفنی گزارش می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: بطور متوسط ماهیانه پنج هزار و ۷۰۰ مورد مزاحمت تلفنی با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ کرمان وجود دارد، یعنی روزانه بیش از ۱۸۰ تماس مربوط به مزاحمت‌های تلفنی گزارش می‌شود.

دکتر سید محمد صابری در این رابطه افزود: این آمار در حدود ۱۴ درصد کل تماس‌های حاصل شده با اورژانس ۱۱۵ را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان این مطلب که مزاحمت‌های تلفنی اورژانس ۱۱۵ از دو جهت می‌تواند اثرات سوء در پی داشته باشد، اظهار داشت: از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس به دلیل اشغال شدن خطوط ارتباطی از بین می‌رود و منجربه آسیب و یا فوت بیماران و مصدومان می‌شود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباطات و دربرخی موارد پرسنل عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: نکته مهم‌تر آنکه برخی از این مزاحمت‌ها منجر به ماموریت‌های کاذب و اعزام آمبولانس می‌شود که علاوه بر هدر رفتن هزینه و سرمایه‌های ملی، تردد آمبولانس‌ها در مسیر می‌تواند بار ترافیکی و حادثه ساز باشد و نیز فرصت خدمات رسانی به بیماران و مصدومین واقعی را از بین ببرد.

دکتر صابری گفت: بیشترین طیف سنی مزاحمین تلفنی مربوط به سنین خردسال تا جوانان بوده که ضرورت نظارت بیشتر والدین و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به این افراد بسیار ضروری است.

به گفته وی حدود ۵۰ درصد از مزاحمین تلفنی از باجه‌های تلفن همگانی مستقر در معابر و خیابان‌ها تماس می‌گیرند و درصد کمتری مربوط به خطوط تلفن همراه و یا منازل است.

دکتر صابری در پایان اضافه کرد: برای جلوگیری و یا حداقل؛ کاهش این امر همکاری سازمان‌هایی مانند صدا و سیما و آموزش و پروش در کنار والدین بسیار کمک کننده و حائز اهمیت بوده تا این معضل برطرف شده و یا به حداقل برسد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.