سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با شهدا؛

شهید رجائی درباره‌ی روحیات کاری شهید موسوی چه گفت؟

شهید موسوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مشاور شهید رجایی مشغول شد و سپس مسئولیت معاونت پژوهشی وزارت آموزش و پرورش را به عهده گرفت .

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید سید کاظم موسوی سال 1314در شهرستان میامی از توابع شاهرود به دنیا آمد.پدر بزرگش که خود اهل فضل و روحانی بود در تربیت او کم نگذاشت . شهید از سیزده سالگی به تحصیل علوم دینی در جوار بارگاه امام هشتم پرداخت .


وی در سال 1336 به تهران رفت و در دبیرستان علوی مشغول شد . در طول عمر پر برکت خویش منشا خدمات بسیاری گشت که با همکاری مرحوم روزبه در جهت خدمت به فرهنگ اسلامی و فرا گرفتن علوم صرف ونحو اقدام به تالیف کتاب عربی آسان نمود .


شهید موسوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مشاور شهید رجایی مشغول شد و سپس مسئولیت معاونت پژوهشی وزارت آموزش و پرورش را به عهده گرفت . این روحانی جلیل القدر در هفتم تیر ماه 1360 در فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به همراه دیگر یاران با وفای امام به فیض شهادت نائل آمد . مزار مطهرش در بهشت زهرا و در قطعه شهدای هفتم تیر زیارتگاه دلسوخته گان و عارفان است .

او عاشق امام خمینی(ره) بود و ایشان را پناهگاه مستضعفان و یاور محرومان در برابر قدرت‌های پوشالی شرق و غرب می‌دانست. شهید محمدعلی رجائی در آئین یادبودشهید موسوی در این خصوص چنین نقل کرده است: « ما سخنان امام را گوش می‌دادیم و بعد منتظر می‌ماندیم که آقای موسوی با برداشت‌های خاص خود به اداره بیاید و ضمن بازگو کردن آن‌ها ما را به وجد بیاورد».

شهید رجائی هم چنین درباره‌ی روحیات کاری شهید موسوی گفته است: « در هر یک از استان‌ها که مشکلی داشتیم ، ابتدا با ایشان مشورت می‌کردیم و خود ایشان داوطلب و در اندک مدتی جهت رفع آن اشکال عازم سفر به آن منطقه می‌گردید. هر روز با یادداشت‌های حاوی مطالب لازم‌التوجه و پیشنهادات مؤثر به وزارت‌خانه می‌آمد و به ما رهنمود می‌داد».


وصیت نامه شهید سید کاظم موسوی


یکی از محاسن هجرت این است که آدمی درک می‌کند آنچه را قبلاً در‌‌‌‌‌‌‌ک نمی‌کرد. تفاوت در حیات را درمی‌یابد و صفات خوب و بد را تشخیص می‌دهد و این شناخت است که به شما امکان می‌دهد که خوبی‌ها را بگیرید و از بدی‌ها دور شوید. این لطف صنع الهی است که در جهان این همه اختلاف و تنوع در اشخاص و اشیاء دیده می‌شود تا سبب اطلاع و آگاهی بیشتر گردد.

روحش شاد و یادش گرامی 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
.
۱۲:۰۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
روح شهدای انقلاب سالامی شهید رجایی شهید موسوی شاد
.
۱۲:۰۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
روح شهدای انقلاب سالامی شهید رجایی شهید موسوی شاد
.
۱۲:۰۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
یاد و خاطر شهدا گرامی باد