استقلال واقعی بدون استقلال اقتصادی معنای کامل ندارد و این وظیفه شماست که کشور را به استقلال واقعی برسانید .

بکوشید تا با تخصص همراه با تعهد ، کشور را از وابستگی نجات دهیدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ابوالفضل احمدی محمدآبادی  سال  1345 در روستاى محمدآباد كوير از توابع شهرستان آران و بيدگل چشم به جهان گشود.
 از شش سالگى در مدرسه شهيد استادى همان روستا مشغول تحصيل شد و بعد از طى دوره راهنمايى ، به ‏دليل فقر مادى يك سال به كار كشاورزى پرداخت و بعد براى ادامه تحصيل به دبيرستان امام خمينى (ره) كاشان رفت و در رشته رياضى موفق به اخذ ديپلم شد . 

او در تابستان ، قالى مى‏ بافت و پول آن را براى تحصيل پس‏انداز مى ‏كرد. با شروع انقلاب اسلامى ، فعاليت‏هاى خود را در كتابخانه، پايگاه و جهاد سازندگى شهرستان كاشان شروع كرد . او در برگزارى جلسات مذهبى و ارشاد نسل جوان روستا بسيار فعّال و از نفوذ كلام خوبى برخوردار بود . او در پاكى و صداقت زبان زد همگان بود . 

ابوالفضل فردى فهيم ، تيزهوش و از افراد فعال و پركار در جبهه بود كه حتى در جبهه ، موفق به اخذ گواهى‏ نامه رانندگى شد . ابوالفضل از طريق بسيج در دو نوبت به جبهه اعزام شد و در عمليّات والفجر 3 و 4 حضورى فعال داشت . آخرين مسئوليت او در جبهه ، مسئول انتشارات لشكر 14 امام حسين  عليه‏السلام بود كه بالاخره در منطقه آموزشى سد دز در 1364/06/11 به درجه رفيع شهادت نائل آمد .  

 

  وصيت نامه شهيد ابوالفضل احمدی محمّدآبادی

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

« قل إنَّ الموتَ الَّذی تَفرّونَ مِنهُ فانَّه مُلاقیکم »بگو به درستی که آن مرگی که از آن می گریزید پس آن ملاقات کنندة شماست « أینَ ما تَکونوا یُدرککُمُ المَوت »هرجا باشید مرگ شما را در می یابد

به نام اللّـه آن جـان بخـش دل هـا

صفـای هـر دل و نـور روان هــا

 

خداوندی که رحمان و رحیم است

به موجودات هستی او کریـم است

 

الهـی  از  گنــه مــن شرمســارم

در این درگـه دگـر رویـی نـدارم

 با سلام و درود بر یگانه منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله اعظم امام زمان (عج) و با سلام بر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی . بنا به وظیفه شرعی که هر مسلمان باید وصیت نامه داشته باشد بر آن شدم که چند کلمه ای هر چند مختصر به عنوان وصیت بر روی  کاغذ بیاورم .

 اول از همه چند کلمه با مردم ، و آن این که قدر این انقلاب و رهبری را بدانید و حامی و پشتیبان آن باشید چرا که این انقلاب ، اسلام اصیل و واقعی را به ما معرفی نمود و ما را از منجلاب فساد نجات داد و به سوی حق راهنمایی کرد . با خود بیندیشید اگر این انقلاب شکل نگرفته بود و اوضاع به همان منوال سابق پیش می رفت حالا ما چه بودیم ، مادران و خواهران ما به چه صورت بودند ، جوانان اوقات خود را در کجا می گذراندند که الحمدلله با انقلاب ریشه همه فسادها کنده شد .
 پس با شرکت خود در دعای کمیل ، توسل ، ندبه و به خصوص نماز جماعت دست به دعا بردارید تا إن شاء الله خداوند متعال به فضل و کرم خود ، این انقلاب و رهبری را برای مسلمین حفظ نماید . و اما ای دانش آموزان عزیز ،  امیدان آینده کشور، ای دانندگان کشور ، در آینده بیدار و به هوش باشید و بکوشید تا بتوانید به نحو احسن دروس خود را ادامه دهید و در کنار دروس ، اصول اعتقادی را فرا گیرید تا در آینده بتوانید در برابر افراد از خدا بی خبر ایستادگی کرده و مجال حضور به آن ها ندهید . 
بکوشید تا با تخصص همراه با تعهد ، کشور را از وابستگی نجات دهید که استقلال واقعی بدون استقلال اقتصادی معنای کامل ندارد و این وظیفه شماست که کشور را به استقلال واقعی برسانید . ای پدر بزرگوار و ای مادر مهربان ، از شما حلالیت می طلبم . ای پدر و مادر عزیز در طول عمر ، برای بزرگ کردن و تربیت من زحمات فراوانی متحمل شده اید إن شاء الله که خدا به شما اجر بدهد و از این که زحمات شما به هدر نرفته است خوشحال و راضی باشید. ای پدر و مادر عزیز ، از این که در طول عمر بسیار نافرمانی شما را کرده ام و موجب ناراحتی شما شده ام جداً عذر می خواهم و تقاضای بخشش دارم .


نمی گویم در شهادت من ناراحت نباشید و گریه نکنید که این حق مسلم شماست ولی تقاضا دارم کاری که دشمن را شاد می کند انجام ندهید و بدانید مردن حق است و هیچ کس زودتر از موعد مقرر از دنیا نمی رود پس چه بهتر که انسان خود به استقبال مرگ رفته و مرگ با عزت و شرف را انتخاب کند . 

خواهران و برادران عزیز ،تقاضای حلالیت دارم  از خواهران بزرگتر به خاطر زحماتی که در بزرگ کردن من متحمل شده اند و از خواهران کوچکتر و برادر به خاطر ناراحتی هایی که به واسطة من داشته اند و اذیت هایی که از طرف من بهآن ها رسیده ، تقاضای حلالیت دارم و إن شاء الله که می بخشند .

إن شاء الله خدا به شما صبر عنایت فرماید و شما را به تقوا و انجام احکام اسلامی و حجاب سفارش می کنم . و اما سخنی هم با  انجمن اسلامی ، جمعی که مسئولیت سنگین و مهم شناساندن اسلام و انقلاب را به عهده دارند ؛ بدانید که وظیفة شما تنها امر به معروف نیست بلکه همیشه امر به معروف و نهی از منکر با هم است پس به حکم مسلمان بودن موظفید نهی از منکر کنید و جلوی فساد را بگیرید .

نگذارید نونهالمان بی گناه در دام شیطانی بعضی افراد مفسد قرار گیرند . و ای پدران، مواظب بچه های خود باشید و با همکاری جدی با انجمن اسلامی ریشه چند مفسدی که در دِه وجود دارد بکَنید و بگویید  به ما چه مربوط که ضربه اش را می خورید . از کلیه اقوام و دوستان و آشنایان تقاضای حلالیت دارم واگر کسی حقی دارد می تواند از پدرم طلب کند که إن شاء الله پدرم هم این را قبول می کند و یا این که ببخشد چرا که در روز قیامت هیچ کس قادر به دادن حق کسی نیست . به امید دیدار در روز قیامت با سرافرازی و سعادت ابدی در جوار انبیا و اولیاء خدا .  

والسّلام

پاسدار وظیفه ابوالفضل احمدی محمد آبادی

 روحش شاد و یادش گرامی /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار