سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

2میلیارد کمک دارویی به بیماران صعب العلاج شرق استان

ریس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت:در طرح تحول سلامت و اجرای ان در شرق استان کرمان مبلغ ۲ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در طول یک سال برای تهیه دارو کمک شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان اصغرمکارم گفت:در مجموع شرق استانبیماران کلیوی پیوندکلیه و دیالیز ۱۲۲ بیمار، بیماران خونی شامل سرطانهای خون تالاسمی و هموفیلی ۲۲۵نفر ، بیماران متفرقه ام اس متابولیک لوپوس و سرطانها۱۶۵ نفرخدمات داروی دریافت رایگان دریافت می کنند.


وی افزود: بیماران باید ۱۰ درصد هزینه دارویی خود را پرداخت کنند و اگر مشکل مالی داشته باشند تا ۹۰ درصد هزینه داروی‌ آنها پرداخت می شود به نوعی دارو رایگان به این بیماران داده میشودو رضایت مندی بیماران و خانواده انها را در بر داشته است.

 دریجانی کارشناس بیماریهای خاص و صعب العلاج معاونت غذا و دارودانشگاه علوم پزشکی بم نیز گفت:در شرق استان کرمان چهار شهرستان بم ریگان نرماشیر و فهرج بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش یارانه ای داروی ما قرار دارند.

وی افزود:کمک به بیماران خاص و صعب العلاج در مناطق محروم اولویت ماست دارو و برندهایی که پزشک به بیماران تجویز میکند فراهم می شود.


دریجانی تا کید کرد: تنها مشکل اغلب بیماران فاصله ۱۰۰ کیلومتری تا شهرستان بم است و بیماران هزینه ایاب ذهاب و کرایه ندارند و از مسولین و فرمانداران خواستیم سرویس ایاب ذهاب این بیماران را در هر دوره ۱۵ روزه به شهرستان بم را تامین کنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.