سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

برگزاری طرح کرامت در ملایر

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: طرح کرامت به صورت پایلوت در ملایر همدان و شهرستان فلاورجان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حمیدرضا الوند پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سرپناه شبانه و مرکز ترک اعتیاد اظهار داشت: سه مرکز دی آی سی در سطح استان همدان فعال هستند که دو دی آی سی در همدان و یک مرکز در ملایر است.

وی با اشاره به اینکه دی آی سی‌ها مراکز ارائه خدمات روزانه هستند، افزود: در دی آی سی‌ها از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر به تمامی کسانی که به نحوی به بیماری اعتیاد مبتلا هستند خدمات ارائه می‌شود.

الوند بیان کرد: در دی آی سی‌ها کلاس‌های بهداشتی، آموزشی، تربیتی، پیشگیری و مقابله با اعتیاد برای افراد برگزار می‌شود که پس از تشکیل پرونده وضعیت خانوادگی این افراد رصد و پیگیری می‌شود تا ورود سلامت آمیز به خانواده و جامعه را داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان، تصریح کرد: در مراکز دی آی سی یا پناهگاه‌های روزانه خدمات بهداشتی و پیشگیرانه همراه با وسایل به افراد ارائه می‌شود و معمولاً کسانی که از این خدمات بهره‌مند می‌شوند دارای خانواده هستند.

الوند با بیان اینکه در کنار مراکز دی آی سی مراکزی به نام شلتر فعال هستند، تأکید کرد: شلترها از ساعت 2 بعدازظهر تا ساعت 8 شب و در ایام زمستان یا فصل‌های سرد خدمات شبانه روزی به کسانی که دارای سرپناه در آن شرایط نیستند خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: خدمات ارائه شده در شلترها به صورت شبانه‌روزی توسط تیم متخصص از روان‌شناس تا مددخواه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و درمان اعتیاد خدمات ارائه می‌شود.

الوند با اشاره به اینکه امسال طرح پایلوت کرامت در دو استان کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: این طرح در شهرستان فلاورجان اصفهان و شهرستان ملایر همدان برگزار می‌شود که در این راستا هدف ما راه‌اندازی یک مرکز دی آی سی و شلتر دیگر در ملایر است و یک هماهنگی کامل بین تمام بخش‌های درگیر در حوزه اعتیاد وجود دارد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.