سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فعالیت بیش از ۱۳ هزار مرکز آموزشی مجاز در کشور

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: تمامی مراکز و آموزشگاه‌های علمی باید با مجوز و هماهنگی آموزش و پرورش در کشور فعالیت کنند.

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت مراکز آموزشی مجاز در کشور اظهار کرد: در مجموع ۱۳ هزار ۶۲۷ مرکز آموزشی مجاز شامل آموزشگاه‌های علمی آزاد، زبان و پرورشی در کشور وجود دارد که در قالب ۶۸ هزار و۸۹۳ کلاس درس به دانش آموزان کمتر از ۲۰ سال خدمات آموزشی و پرورشی ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز آموزشی مجاز کشور یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۳۵۶ دانش آموز در سراسر کشور را تحت پوشش قرار داده اند، گفت: والدین برای آشنایی با مراکز مجاز آموزشی و پرورشی می‌توانند به سایت  ادارات کل آموزش و پرورش مراجعه کرده و فهرست این مراکز را مشاهده کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره برخورد این سازمان با مراکز غیرمجاز تصریح کرد: با تصویب قانون تاسیس، اداره مدارس و مراکز آموزشی مصوب سال ۱۳۹۵، طبق قانون شورای موسسان مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی رسمیت یافته و از اختیارات قانونی بیشتری برخودار شده اند، بنابراین شرایط نظارت بر مراکز تشدید شده و با مراکز غیرمجاز برخورد جدی تری خواهد شد.

گرد بیان کرد: آموزشگاه ها و مراکز آموزشی که از طریق سایر نهاد‌ها فعالیت می‌کنند باید با هماهنگی و مجوز آموزش و پرورش به ارائه خدمات بپردازند در غیر این صورت متخلف محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه شماره مجوز آموزشگاه‌های تحت نظارت آموزش و پرورش در تابلو‌های ورودی این مراکز حک شده است، گفت: اولیا برای انتخاب مراکز آموزشی آگاهانه اقدام کنند چراکه مراکز آموزشی بدون مجوز فعالیت هایی غیرمتناسب با شرایط دانش آموزان ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در خصوص تبلیغات مراکز آموزشی یادآور شد: تمامی آموزشگاه‌ها مطلع هستند که نباید از تبلیغات کاذب استفاده  کنند، این تبلیغات با مجوز آموزش و پرورش ارائه می‌شود در غیر این صورت با همکاری نیروی انتظامی و اماکن با مراکز متخلف برخورد می‌شود و خانواده‌ها در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می‌توانند موضوع را به ادارات کل آموزش و پرورش اطلاع دهند.

انتهای پیام/

ضرورت اخذ مجوز آموزشگاه های علمی از آموزش و پرورش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.