سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

تداوم مبارزه با آفت‌ مرکبات تا ۳ هفته

مبارزه با آفت‌های مرکبات در مازندران که از ۲۵ خرداد آغاز شد، تا سه هفته ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه زمان مبارزه با آفت‌های خسارت بار باغ‌های مرکبات با توجه به بیولوژی این آفت‌ها از ۲۵ خردادماه آغاز و تا سه هفته ادامه دارد، گفت: به علت سرمای زمستان پارسال و انجام ندادن مبارزه زمستانه در بسیاری از باغ‌های مرکبات مازندران، باعث افزایش جمعیت کنه قرمز شده که از فروردین امسال مشاهده شده است.
وی افزود: با توجه به آغاز فعالیت پارازیت‌ها و شکارگرها، رعایت تناوب مصرف کنه‌کش‌ها و سموم بویژه در نهالستان‌ها و باغ‌های جوان از کنه‌کش انویدور یک بار در سال و در زمانی که دمای هوا بالا نیست لازم است.
زاغی با اشاره به اینکه برای مبارزه با آفت مرکبات، میزان مصرف روغن امولسیون شونده ۵ در هزار یا نیم درصد وحشره‌کش‌های آپلاود، آدمیرال، موونتو، دورسبان، دیازینون، مالاتیون و استامی پراید با دوز‌های تعیین شده در بهار انجام شود گفت: در صورت مشاهده آلودگی باغ‌ها به کنه قرمز مرکبات، از کنه کش‌های توصیه شده مانند نیسورون یا اورتوس به میزان ۵۰۰ سی سی، نئورون یک لیتر، انویدور ۳۵۰ سی سی در هزار لیتر آب به همراه روغن امولسیون شونده همراه با حشره کش‌ها استفاده شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: برای پیشگیری از ایجاد مقاومت در حشره‌ها و کنه‌ها از ترکیب دو حشره‌کش یا دو کنه‌کش خودداری شده و تناوب در مصرف سموم از گروه‌های مختلف رعایت شود. همچنین باغداران برای پیشگیری از اثرات سوء تنش‌های گرمایی، سمپاشی باغ‌ها را در زمان خنکی هوا و بدون باد انجام داده و از مخلوط کردن سموم و روغن با کود‌های شیمیایی خودداری کنند.
وی گفت: باغداران برای مبارزه با آفت شپشک آردآلودی مرکبات با هماهنگی کارشناسان حفظ نباتات شهرستان‌های مربوطه نسبت به تهیه و رهاسازی کفشدوزک کریپت، ۱۰ روز بعد از سمپاشی اقدام کنند.
انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.